لقمان خسروپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر به تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در این شهرستان اضافه شده است و یک نفر نیز جان خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ نفر در بخش ایزوله بیمارستان شهید قلی پور بوکان بستری هستند که از این تعداد نتیجه آزمایش ۱۷ نفر از آنها مثبت بوده است.

سرپرست فرمانداری بوکان ادامه داد: همچنین تاکنون ۱۳ نفر از مبتلایان به کرونا در شهرستان بوکان بعد از قرنطینه و بهبود  از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

وی با بیان اینکه یک از بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان به مرکز استان منتقل شده است، اظهار داشت: کلید موفقیت و مهار کرونا این است که مردم تا حد امکان و برای کارهای غیرضرور از منزل خارج نشوند تا چرخه و زنجیره انتقال ویروس قطع شود.

«خسروپور» گفت: رعایت بهداشت فردی برای شهروندان همچنان الزامی است و باید موارد مطرح شده توسط متخصصان به صورت کامل توسط خانواده‌ها رعایت شود.

سرپرست فرمانداری بوکان همچنین از خانواده‌ها خواست از حضور در مکان‌های پرتردد شهر همچون بازار، مناطق گردشگری و تاناکورا خودداری کنند و با نشستن در خانه‌ از آلودگی به این ویروس در امان باشند.

وی ضمن قدردانی از اصناف و بازاریان و درخواست برای ادامه تعطیلی بازار تا اطلاع ثانوی، اضافه کرد: خوشبختانه روز گذشته اکثر واحدهای تجاری به وظیفه اجتماعی خود در قبال سلامتی خانواده خود و شهروندان عمل کرده و واحدهای تجاری را تعطیل کردند.

وی ادامه داد: از تعداد کمی از واحدهای تجاری که مشغول فعالیت بودند درخواست می‌شود همانند سایر هم‌صنفان خود و برای سلامتی خود و خانواده و همچنین جلوگیری از پلمب مغازه، نسبت به تعطیلی واحدهای تجاری اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۱۲ هزار و ۷۲۹ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.