حامد رمضانی روز پنج‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگاه تولید ماسک با همت مرکز آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای و همکاری بسیج دانشجویی سپاه سردشت و مشارکت هنرآموزان و دانشجویان به صورت داوطلبانه راه‌اندازی شده‌است.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه روزانه یک‌هزار ماسک یکبارمصرف تولید می‌کند، ادامه داد: با تولید و توزیع این میزان ماسک در سطح مراکز درمانی و داروخانه های سردشت نیاز این شهرستان در این بخش برطرف خواهد شد.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون فعالیت اصناف مختلف سطح شهرستان جهت مقابله با بیماری کرونا و شیوع آن متوقف شده و بازاریان به صورت داوطلبانه واحدهای خود را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده‌اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سردشت اظهار داشت: با واحدهایی که از دستورالعمل های ابلاغی ستاد مقابله با ویروس کرونا تخطی کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اتاق اصناف سردشت در قالب ۱۱ اتحادیه شامل قالیبافان و بافندگان، قهوه داران و اغذیه فروشان، فروشندگان لوازم خانگی، عکاسان و طلافروشان، قنادان و نانوایان، مصالح ساختمانی و جوشکاران، آرایشگران و خیاطان، مشاورین املاک و اتومیبل، فروشندگان کیف و کفش و پارچه، لوازم یدکی و خدمات فنی خودرو فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی‌نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۹ هزار نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳۵۴ نفر جان خود را از دست داده‌ و ۲ هزار و ۹۵۹ نفر بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.