آیدین رحمانی روز چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از برخی طرح‌های آبخیزداری حوزه شهرستان ارومیه افزود: اقدامات انجام‌شده در این بخش همچنین در حفاظت و احیای عرصه‌های ملی اثرگذاری زیادی داشته‌است.

وی اضافه کرد: افزایش آب‌های زیرزمینی از دیگر نتایج سرمایه‌گذاری دولت روی طرح‌های آبخیزداری در آذربایجان‌غربی بوده که امیدواریم این امر با قوت بیشتر ادامه یابد.

وی بیان کرد: ما همچنان در کنار تلاشگران حفاظت از منابع طبیعی هستیم و امیدواریم با اتحاد و همدلی و با توسعه عرصه‌های ملی و منابع طبیعی میراث‌دار خوبی برای نسل‌های آینده باشیم و بتوانیم منابع طبیعی سرسبز و پویا به فرزندانمان تحویل دهیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی نیز در این آیین با ارائه گزارشی از وضعیت طرح‌های آبخیزداری در استان اظهار کرد: امسال برای اجرای این طرح‌ها در استان بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافت که ۱۰۰ درصد آن هزینه شد.

میرصمد سیدموسوی ادامه داد: طبق آخرین ارزیابی‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، آذربایجان‌غربی اولین استان به شمار می‌رود که طرح‌های آبخیزداری در آن به سرانجام رسیده‌است.

در این آیین، طرح آبخیزداری در زیر حوضه مشرف به شهر ارومیه با ۱۸ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح چهارهزار مترمکعب عملیات سنگی ملاتی، یک‌هزار متر مکعب عملیات سنگی گابیونی و ۲ هزار مترمکعب عملیات خشکه‌چینی انجام شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.