سرهنگ مهدی زینال‌نژاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد ماسک با هدف تامین اقلام بهداشتی موردنیاز شهروندان تکابی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با همکاری بیست نفر از بانوان جهادگر بسیجی و دانشجویان عضو گروه جهادی شهید حججی تولید و عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: برای تولید و توزیع این ماسک‌های بهداشتی، ناحیه مقاومت بسیج، شهرداری و یک کارگاه تولید پوشاک با این بانوان جهادگر و داوطلب همکاری و در تامین مواد اولیه به آنان کمک می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب افزود: علاوه بر آن، اکیپ‌های مختلفی از بسیجیان و جوانان جهادگر در عملیات گندزدایی و ضدعفونی‌کردن معابر عمومی و خیابان‌های این شهر با ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و شبکه بهداشت و درمان تکاب همکاری می‌کنند.

سرهنگ زینال‌نژاد ادامه داد: بسیجیان و گروه‌های جهادی به صورت شبانه‌روزی در کنار سایر ادارات و دستگاه‌های اجرایی آماده ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان هستند.

از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و مبتلا شدن برخی از هموطنان، اقدامات پیشگیرانه از جمله ضدعفونی معابر و خیابان‌ها، تب سنجی از مسافران و استقرار اکیپ‌های بهداشتی در مبادی ورودی و خروجی تکاب انجام شده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۶‌ هزار و ۵۶۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۱۹۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.