ابوبکر افشنگ روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ایستگاه‌ها با همراهی شهرداری، نیروی انتظامی و فرمانداری در ورودی‌های دوگانه این‌ شهر شامل ورودی نقده و ارومیه در ایست بازرسی «نلیوان» و در ورودی شهر از سمت پیرانشهر راه‌اندازی شده است.

وی اضافه کرد: در این ایستگاه‌ها کارشناسان بهداشت با استفاده از تب‌سنج دیجیتالی مسافران ورودی به اشنویه را مورد ارزیابی و غربالگری قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه هنوز مورد مثبتی از کرونا در این شهرستان گزارش نشده، افزود: این طرح تا اطلاع ثانوی برای جلوگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

وی افزود: ضدعفونی معابر، خیابان‌ها و اماکن، وسایل نقلیه عمومی، مدارس و دیگر اماکن عمومی نیز از سوی شهرداری و سایر ادارات و  فعالان مدنی به صورت خودجوش در این شهرستان به طور مداوم در جریان است.

«افشنگ»، اظهار داشت: در همین مدت با استفاده از بلندگوهای سیار شبکه بهداشت و درمان در سطح شهر ضمن دعوت از مردم برای رعایت موارد بهداشتی از آنها نیز درخواست شده است تا حتی‌الامکان از خانه خارج نشوند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به راحتی و با راهکارهای ساده می توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد، این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از ان آگاهی پیدا نکنندو ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق اخرین امار ۶ هزار ۵۶۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد ۱۹۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.