حسن عبدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: درپی کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی کالای پزشکی در انباری در منطقه نساجی بوکان بازرسان این اداره با همکاری سپاه این شهرستان این انبار را مورد بازرسی قرار دادند که هشت هزار و ۵۰۰ جفت دستکش جراحی را در آن کشف کردند. 

وی ارزش ریالی این دستکش‌های کشف شده را ۱۴۲ میلیون ۸۰۰ هزار ریال عنوان کرد و افزود: علاوه بر این مقادیری کالای پزشکی شامل سوند، کیسه ادار، انواع سرنگ، دستگاه سنجش قند خون و سرنگ انسولین نیز کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: کمبود ماسک و دیگر اقلام بهداشتی در بوکان از حدود ۲ هفته پیش همراه با ورود ویروس کرونا به کشور به یکی از دغدغه‌های مهم مردم تبدیل شده و موجب نگرانی خانواده‌ها شده است.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بوکان گفت: تاکنون ۱۱ واحد صنفی به دلیل گرانفروشی ماسک و اقلام بهداشتی و سایر مواد غذایی مرتبط با بیماری کرونا در این شهرستان توسط بازرسان این اداره به پرداخت ۳۷ میلیون ۵۴۲ هزار ریال جریمه محکوم شده‌اند.

«عبدی»، اضافه کرد: از ابتدای اعلام بیماری کرونا ویروس تاکنون بیش از ۹۰ مورد بازرسی از واحدهای مربوطه صورت گرفته است و با متخلفان و گرانفروشان نیز برخورد شده است.

اکنون در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های تجهیزات پزشکی بوکان اقلام بهداشتی همچون دستکش و ماسک بسیار کم است و در بازار آزاد نیز با قیمت چند برابر به فروش می‌رسد.

به گزارش ایرنا، کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به‌شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، چهار هزار و ۷۴۷ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۲۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.