عبدالناصر نظریانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: دانشگاه ارومیه به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشگام در امر پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا، از همان روزهای ابتدایی شیوع این بیماری اقدام به تعطیلی کلاس‌های آموزشی و تخلیه خوابگاه‌های دانشجویی خود کرد.

وی افزود: پس از تعطیلی کلاس‌های آموزشی و خوابگاه‌ها، به جهت جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، فرآیند ضدعفونی به شکل سیستماتیک در همه خوابگاه‌ها، ساختمان‌های آموزشی و محیط‌های اداری دانشگاه ارومیه انجام شده است. 

معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه در این راستا به تشکیل شورای سلامت دانشگاه نیز اشاره و عنوان کرد: این ستاد مسوولیت دارد مسائل مربوط به بهداشت محیط دانشگاه را در مقابله با ویروس کرونا مدیریت کند که ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیز به این منظور اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه عملیات ضدعفونی دانشگاه ارومیه شامل‌ دانشکده فنی مهندسی خوی و مرکز آموزش عالی میاندوآب نیز می‌شود، افزود: تاکنون این عملیات در بخش‌های مختلف دانشگاه ارومیه طی چند نوبت انجام شده و تا پایان تعطیلات نیز ادامه خواهد داشت.

«نظریانی»، در ادامه به تغییر تقویم آموزشی دانشگاه ارومیه هم اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای جبران کلاس‌هایی که در اسفندماه به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا برگزار نشده است، نیمسال تحصیلی جاری به مدت ۲ هفته طولانی‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از اساتید دانشگاه نیز خواسته شده است که نسبت به تهیه محتوای دیجیتال دروس خود اقدام کنند که در آینده نزدیک ارایه مجازی دروس هم به صورت آنلاین و آفلاین انجام خواهد شد.  

معاون دانشجویی دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز با توجه به تعطیلی فعالیت‌های آموزشی و حضور نداشتن دانشجویان، استفاده از منابع علمی و یا تمدید مهلت امانت کتاب از کتابخانه مرکزی دانشگاه ارومیه به صورت مجازی انجام می‌شود.

دانشگاه ارومیه که در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد، هم‌اکنون دارای بیش از ۵۰۰ عضو هیات علمی و ۱۴ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ ارشد و دکتراست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.