جلیل جباری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع بیماری ویروسی کرونا و تبعات ناشی از آن آثار منفی گسترده‌ای بر تمام بخش‌های متکی بر اقتصاد گردشگری به همراه داشته و موجب کاهش سفرها و لغو رزروهای مسافران شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری خسارت فراوانی متحمل شده‌اند، بیان کرد: بر اساس مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده توسط معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مقرر شد، کسب و کارهای حوزه گردشگری به طور ویژه از حمایت دولت برخوردار شوند و بر همین اساس ضروری است اطلاعات صحیحی از حجم خسارت‌های وارده استخراج شود تا مبنای برنامه‌ریزی و اقدام قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در همین راستا به همه تاسیسات گردشگری اطلاع‌رسانی شده‌است تا ضمن مراجعه و ثبت‌نام در سایت اینترنتی myst.mcth.ir برای تکمیل فرم برآورد خسارت به صورت روزانه اقدام کرده و موارد را به همراه مستندات درخواستی از طریق سامانه مذکور ارسال کنند.

وی بیان کرد: این استان دارای بیش از ۳۶ هتل، ۵۳ مهمانپذیر، ۶ اقامتگاه بوم‌گردی، ۸۲ دفتر خدمات گردشگری، ۴۳ واحد پذیرائی بین راهی، یک سفره‌خانه سنتی، ۲ مجتمع گردشگری و ۵۸ منطقه نمونه گردشگری است.

به گزارش ایرنا این استان از نظر ثبت آثار جهانی و  گردشگری به ترتیب در رتبه‌های نهم و دهم کشوری قرار دارد.

 آذربایجان‌غربی دارای بیش از یکهزار و ۶۰۰ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و ۲ اثر ثبت شده جهانی شامل «قره‌کلیسای چالدران» و «تخت‌سلیمان تکاب» است.

کاخ موزه باغچه‌جوق، عمارت کلاه‌فرنگی، سه‌گنبد ارومیه، غار سهولان مهاباد، خان‌تختی سلماس، مقبره شیخ صدرالدین چالدران، کلیسای ننه‌مریم ارومیه، قلعه‌بسطام، مسجد سردار، بازار تاریخی ارومیه، خانه انصاری، تپه‌حسنلو، تالاب کانی‌برازان مهاباد و روستای چورس از جمله آثار تاریخی آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.