جلیل جباری روزر یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دعوت از هنرمندان استان برای برگزاری این آیین‌ها افزود: در این نوروزگاه‌ها بیش از ۱۳۸ برنامه متنوع پیش‌بینی شده است تا توسط این هنرمندان اجرا شود. و

وی با بیان اینکه نوروزگاه‌ها فرصت خوبی برای شناسایی و احیای سنت‌های قدیمی اقوام مختلف را فراهم می‌کند، گفت: امسال چهارمین سال برگزاری مراسم نوروزگاه‌ در استان است و در سال‌های گذشته حضور و استقبال مردم از این جشن‌ها بسیار قابل توجه بود.

وی ادامه داد: علاوه بر استقبال مردم بومی هر شهر از نوروزگاه‌ها، مسافران نیز با حضور در این جشن‌ها با مشاهده مراسم‌ آیینی و سنتی اجرا شده در آن با فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن شهر و استان آشنا شده و از این جهت از اجرای آن رضایت کاملی داشتند.

«جباری»، با اشاره به اینکه مراسم نوروزگاه در ارومیه با اجرای برنامه‌هایی مانند اجرای موسیقی سنتی عاشیقی، تکم‌گردانی، اجرای مسابقه و حرکات آیینی همراه است، اضافه کرد: در شهرستان‌های دیگر استان نیز این مراسم با اجرای آداب و سنن مخصوص هر منطقه اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه طی سال جاری ۵۵ جشنواره فرهنگی تفریحی و گردشگری در استان برگزار شده است گفت: این اداره کل درصدد است برای هر شهرستان یک جشنواره منطبق با آیین‌ها و آداب و رسوم همان شهرستان برگزار کند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده برگزاری جشنواره آراز، حسنلو، تکاب و جشنواره گردشگری و صنایع دستی در ارومیه جزیی از این جشنواره‌ است.

آذربایجان‌غربی دارای بیش از هزار و ۶۰۰ اثر ، بنا و محوطه تاریخی است که سالانه صدها هزار مسافر و گردشگر داخلی و خارجی از آنها بازدید می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.