محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در دیدار معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: باید از ظرفیت این نهاد ارزشمند در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی بیشتر استفاده شود.

وی اضافه کرد: استانداری آذربایجان‌غربی برای تامین امکانات و پیشبرد اهداف نهاد کتابخانه‌ها در این استان اعلام آمادگی می‌کند.

وی تاکید کرد: نهاد کتابخانه‌ها نقشی مهم در حفاظت از منافع ملی برعهده دارد و باید نقش اجتماعی فعال‌تری ایفا کند و تنها بر روی کاربران فعال تمرکز نداشته باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: از افرادی که کمتر به کتابخانه مراجعه می‌کنند یا تاکنون از خدمات کتابخانه‌ها استفاده نکرده‌اند، نیز نباید غافل شد.

شهریاری گفت: با تقویت فعالیت‌های اجتماعی به طور قطع مشارکت اجتماعی نیز افزایش می‌یابد و جامعه بیش از پیش با کارکرد این نهاد آشنا می‌شود.

به گزارش ایرنا ۷۱ کتابخانه عمومی نهادی، ۳۴ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل در آذربایجان‌غربی وجود دارد؛ یک‌ میلیون و ۴۲۴ هزار جلد کتاب نیز در مخزن کتابخانه‌های عمومی نگهداری می‌شود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم‌افزار از کتابخانه‌های مشارکتی حمایت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.