سیدغلامرضا ملکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان گوشت فاسد در بازرسی‌های انجام شده توسط اکیپ‌های بازرسی بهداشتی از واحدهای عرضه مواد غذایی و به ویژه رستوران‌های تحت نظارت از یک واحد کبابی در ارومیه کشف شد.

وی اضافه کرد: این فرآورده‌ها به دلیل نداشتن هویت از نظر تاریخ تولید و شرایط مواد غذایی به لحاظ سلامت، قابل استفاده نبود و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

معاون سلامت دامپزشکی آذربایجان‌غربی افزود: کشف این مواد فاسد در نتیجه شکایت‌های مردمی و نیز بازدیدهای مشترک اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی و سازمان تعزیرات حکومتی حاصل شد.

«ملکی»، گفت: باوجود آنکه مواد غذایی سرمایه ملی محسوب می‌شود و برای به ثمر رسیدن آنها مقدار قابل توجهی وقت و هزینه صرف شده‌است اما سلامت مردم بر این سرمایه ارجحیت دارد زیرا در نتیجه سهل‌انگاری و منفعت‌طلبی برخی افراد سودجو و فاقد دانش فنی می‌تواند به کالایی مضر برای سلامت جامعه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه تیم‌های نظارتی بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل به‌صورت شبانه‌روزی از رستوران‌ها و مراکز عرضه مواد غذایی بازرسی می‌کنند گفت: از شهروندان درخواست می‌شود برای رسیدگی سریع به شکایت‌های مردمی شکایت خود را در مورد تخلف بهداشتی به شبکه‌های دامپزشکی و شماره تلفن ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.

بیش از ۴۰۰ مرکز عرضه فرآوردهای خام دامی در شهرستان ارومیه فعال است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.