لقمان خسروپور روز سه‌شنبه پس از برگزاری جلسه‌ای با خیران این شهرستان افزود: مبلغ تعهد شده توسط خیران این شهرستان برای تهیه مواد بهداشتی کادر و پرسنل بیمارستان از جمله خرید ماسک «ان ۹۵» و لباس‌های حفاظتی هزینه می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین پیش بینی شده است از محل این کمک‌های نقدی چند دستگاه طب‌سنج نیز برای غربال‌گری مسافران در ورودیهای شهر خریداری و در اختیار تیم‌های غربالگری بیماران قرار داده شود. ‌

وی افزود: در این جلسه تصمیم گرفته شد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز شماره حسابی ایجاد شود و یک نفر به عنوان نماینده خیران اقدام به خرید اقلام مورد نیاز با استفاده از کمک‌های جمع‌آوری شده کند.

«خسروپور»، با اشاره به اینکه بحث کنترل ویروس کرونا در راس برنامه‌های این شهرستان است، گفت: سعی و تلاش همه مسوولان این شهرستان و دستگاه های اجرایی کنترل این ویروس و جلوگیری از شیوع آن است که به‌صورت شبانه‌روزی و با تمام توان در حال اجراست.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود ۲.۱ درصد گزارش شده است.

این ویروس به عنوان نوع هفتم از خانواده ویروس کروناها همچنان ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی به شمار می‌رود.

طبق آخرین آمار، هزار و ۵۰۱ نفر در ۲۷ استان درگیر ویروس در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۶۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۲۹۱ نفر هم با بهبودی کامل ترخیص شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.