علی یوسفی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جمعه بازار این شهر علاوه بر امروز، جمعه هفته آینده هم برپا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه این تصمیم با هماهنگی فرمانداری و اداره بهداشت و درمان و شهرداری ماکو انجام شده است، افزود: هرگونه فعالیت خرید و فروش در جمعه بازار این هفته و هفته آینده ممنوع است و با توجه به این امر، کسبه و شهروندان از هرگونه مراجعه به این مکان خودداری کنند.

وی گفت: کسبه‌های زیادی از شهرهای همجوار نظیر شوط، پلدشت، چایپاره و چالدران در این جمعه بازار حضور یافته و به فروش انواع کالای خوراکی، پوشاک، کیف و کفش، میوه و سبزیجات، ماهی و مرغ، ابزارالات اقدام می‌کنند.

ماکو با حدود ۱۰۰هزار نفر جمعیت  در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته یعنی آذر و دی‌ سال جاری در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروختند، نمایان شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور و چندین مورد در برخی کشورها به این بیماری مبتلا شده‌اند.
این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.
طبق آخرین آمار، ۳۸۸ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در آذربایجان غربی نیز ۳۷ نفر مشکوک به کرونا شناسایی شده که از این تعداد، آزمایش یک نفر که یک بانوی ۵۵ ساله بود مثبت اعلام شده بود که روز گذشته با بهبودی از بیمارستان مرخص شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.