کامیل کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عموم شهروندان و کسبه جمعه بازار اطلاع داشته باشند با توجه به شیوع ویروس کرونا  در سطح جامعه، جهت جلوگیری از شیوع  و خطرات ناشی از آن و حفظ سلامت خود و دیگران، این هفته ۹ اسفند و جمعه آینده این بازار تعطیل شد.

فرماندار ویژه سقز با بیان اینکه این تصمیم با هماهنگی فرمانداری و اداره بهداشت و درمان و شهرادری سقز انجام شده است، افزود: هرگونه فعالیت خرید و فروش در جمعه بازار این هفته و هفته آینده ممنوع است لذا کسبه و شهروندان از هر گونه مراجعه به این مکان خودداری کنند.

کریمیان با اشاره به اینکه همه اماکن محل تجمع (تالارها، اماکن عمومی، قلیان سراها، مدارس) تعطیل شده است، یادآور شد: چون جمعه بازار محلی شلوغ با تجمعات زیاد مردم برای خرید کالا است بنابراین همانند سایر مکان های عمومی تعطیل شده است.

مسوول امور مشاغل شهرداری سقز نیز در این ارتباط گفت: کسبه های زیادی از شهرهای همجوار بوکان، بانه، میاندوآب، مراغه، زنجان و سقز در این جمعه بازار حضور یافته و به فروش انواع کالای خوراکی، پوشاک، کیف و کفش، میوه و سبزیجات، ماهی و مرغ، ابزارالات اقدام می‌کنند.

اکان کریمی اضافه کرد: برای هر کسبه ای که در جمعه بازار فعالیت کند شناسنامه صادر شده و جایگاه های را به صورت خط کشی و تعیین شده در اختیارشان قرار دارد ضمن اینکه در ورودی و خروجی این مکان سرویس بهداشتی نیز تعبیه شده است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.