امیر بهزاد روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افراد حساس مانند زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال و افراد دارای بیماری خاص درصورت مشاهده علائم کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به جو ایجادشده در خصوص شیوع کرونا، در هفته جاری افراد با مشاهده کوچک‌ترین علایمی تصور می‌کنند به کرونا مبتلا شده‌اند و برای اطمینان از عدم ابتلا به مراکز بهداشتی و بیمارستان مراجعه می‌کنند که این امر موجب ایجاد ازدحام در این مراکز شده و فعالیت روزمره آنها را نیز با مشکل مواجه می‌سازد.

وی افزود: اگر مورد خاصی وجود داشته باشد مراکز درمانی فرد مبتلا یا مشکوک به کرونا را به بیمارستان‌های مرجع که پیشتر در نظر گرفته‌ شده است، ارجاع می‌دهند.

«بهزاد»، تأکید کرد: علائم کرونا مانند سرماخوردگی و آنفلوانزاست و نمی‌توان علائم خاصی اعلام کرد، اما باید توجه شود که افراد پرخطر مانند مادران باردار، بیماران قلبی عروقی، افرادی که پیوند اعضا داشتند یا دارای بیماری نارسایی اعضا هستند، افراد بالای ۶۵ سال، افراد دارای سرطان تحت درمان در معرض خطر بیشتری قرار دارند و اغلب فرد دارای بیماری زمینه‌ای است.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد افزود: افراد درصورت مشاهد این علایم تنها به پزشک و مراکز درمانی مراجعه کند که در صورت نیاز آزمایش‌های اولیه را با تایید پزشک انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در فردی نیاز به تست بیشتر باشند با آمبولانس مخصوص فرد را به بیمارستان ارجاع می‌دهند، اضافه کرد: انجام تست کرونا به این شکل نیست که افراد با مراجعه به هر آزمایشگاهی درخواست آن را بدهند.

بهزاد تاکید کرد: مردم و شهروندان خبرها و حتی هر گونه توصیه درمانی و پزشکی در خصوص این بیماری را تنها از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و رسانه‌های رسمی دریافت کنند.

بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد یکی از بیمارستان‌های قدیمی آذربایجان‌غربی است که هم‌اکنون با چند برابر ظرفیت خود و با ۳۰۱ تخت فعال به شهروندان خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

این واحد بیمارستانی تنها بیمارستان مهاباد به شمار می‌رود که علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران این شهرستان به دیگر بیماران شهرهای جنوبی استان نیز خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند؛ سالانه بیش از ۱۹۰ هزار بیمار در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد پذیرش می‌شوند.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته یعنی آذر و دی‌ سال جاری در بازار غذاهای دریایی شهر «ووهان» واقع در استان «هوبی» چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروختند، نمایان شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور و چندین مورد در برخی کشورها به این بیماری مبتلا شده‌اند.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.