دکتر خجسته حسین نژاد درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:این آمار از هشت صبح روز سه شنبه تا هشت صبح روز چهارشنبه، و شامل 35 نفر بستری در بخش، 111 نفر سرپایی و 2 نفر ترخیص از اورژانس با رضایت شخصی گزارش شده است.
وی افزود: این آمار مربوط به 37 مرکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز است.
بر اساس این گزارش، از ظهر روز جمعه تا هشت صبح روز سه شنبه، یک هزار و 94 نفر با عارضه تنفسی به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه در خوزستان مراجعه کردند.
بر اساس گفته علیرضا آموزنده رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، از روز جمعه تا یکشنبه 359 نفر از شهروندان آبادان ، خرمشهر و شادگان نیز به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از گرد و غبار راهی بیمارستان شدند.
شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان از خدمات درمانی و بهداشتی دانشکده علوم پزشکی آبادان بهره می برند.
همچنین نوروز سواری رییس شبکه بهداشت و درمان شوش نیز گفت: از 30 آذر تا دوم دی 77 نفر به دلیل مشکل تنفسی به بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان شوش مراجعه کردند.
گرد و غبار با شدت و ضعف از روز جمعه گذشته تا سه شنبه با منشا کانون های داخلی و خارجی بسیاری از شهرستان های خوزستان را فرا گرفت و مشکلات زیادی را مردم ایجاد کرد که اثرات آن تا روز چهارشنبه نیز باقی مانده است.
تراکم ریزگردها در سوسنگرد روز شنبه در بیشترین سطح خود به بیش از 66 برابر حد مجاز رسید و روز جمعه نیز غلظت ریزگردها در اهواز دربالاترین میزان خود به بیش از 53 برابر حد مجاز رسید.
غلظت گرد و غبار در بسیاری از شهرهای خوزستان در روز شنبه سبب تعطیلی مدارس 17 شهرستان و ادارات 11 شهرستان و در روز یکشنبه نیز سبب تعطیلی مدارس و مراکز آموزشگاهی 21 شهرستان شد.ساعت اداری برخی شهرستان ها نیز با 2 ساعت تاخیر در آغاز فعالیت روبه رو بود.
3004/ 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.