این حوزه‌های «مهاباد»، «نقده - اشنویه»، «بوکان»، «سردشت - پیرانشهر»، «میاندوآب» و «تکاب - شاهین‌دژ» را شامل می‌شود و از مجموع منتخبان شهرستان‌های جنوب آذربایجان‌غربی چهار نفر سابقه حضور در مجلس را دارند، سه منتخب سابقه ۲ دوره حضور در مجلس را دارا می‌باشند و یک نفر از آنان هم‌اکنون نیز از حوزه مهاباد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است. 

از بین منتخبان جنوب آذربایجان‌غربی «علی زنجانی حسنلوئی» با کسب ٧٨ هزار و ۶٧٣ رای در حوزه انتخابیه نقده و اشنویه، بیشترین آرا را به خود اختصاص داد و «حسن همتی» با کسب ۱۲ هزار و ۵۶۶ رای در حوزه انتخابیه تکاب و شاهین‌دژ با کمترین رای وارد مجلس شد.

در بین منتخبان جنوب آذربایجان‌غربی منتخب حوزه بوکان با ۶۲ سال سن، پیرترین و منتخب شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر با ۳۶ سال سن، جوان‌ترین منتخب است و منتخب حوزه‌های مهاباد، بوکان، تکاب - شاهین‌دژ و سردشت - پیرانشهر کُردزبان و منتخب شهرهای میاندوآب، اشنویه و نقده نیز آذری‌زبان هستند.

«محمودزاده» برای سومین بار در بهارستان ماندگار شد

«جلال محمودزاده» نماینده مردم مهاباد در دوره‌های هشتم و دهم و منتخب مردم این شهر برای دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که در طول این سه دوره در مجموع بیش از ۹۶ هزار رای از مردم این شهرستان کسب کرده است.

«جلال محمودزاده» متولد سال ۱۳۴۵ روستای «شهرزور» در بخش خلیفان مهاباد و دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد رشته کشاورزی است، وی مدت ۱۷ سال مسوول مرکز خدمات کشاورزی «مکریان‌شرقی» (گوک‌تپه) و مسوول مرکز خدمات کشاورزی «کانی‌بازار» خلیفان مهاباد بود.

وی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های پیرانشهر و مهاباد، عضو رسمی مدیران کیفیت آسیا و اقیانوسیه، ارزیاب ویژه طرح‌های عمرانی وزارت جهاد کشاورزی، عضو رسمی شبکه مطالعاتی ترویج کشاورزی کشور، بازرس ویژه بانک کشاورزی، مدیر نمونه استان در هفت سال متوالی، کارشناس نمونه کشاورزی کشور و مسوول مرکز خدمات نمونه کشور را در کارنامه خود دارد.

وی برای نخستین بار در انتخابات دوره هشتم مجلس شورای اسلامی وارد عرصه انتخابات در مهاباد شد و در این دوره به عنوان رقیب اصلی «عبدالرحیم نوربخش» نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در این شهرستان بود که توانست حمایت حداکثر مردمی این شهرستان را جلب کند و با ۳۰ هزار و ۷۹۰ رای برای نخستین‌بار به عنوان نماینده مردم مهاباد به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کند.

«محمودزاده» در دوره نهم مجلس شورای اسلامی هم از داوطلبان این شهرستان بود اما تایید صلاحیت نشد و با این وجود نیز با حمایت خود از یکی از نامزدها به صورت غیرمستقیم در نتیجه انتخابات این دوره تاثیرگذار شد.

وی در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نیز برای دومین بار وارد کارزار انتخابات شد و در این دوره رقابت سختی با «کیوان امیدفر» و نماینده مردم مهاباد در دوره نهم مجلس شورای اسلامی داشت و سرانجام توانست با رای حداکثری ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر به بهارستان راه پیدا کند.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه مهاباد، «جلال محمودزاده» با کسب ۳۶ درصد آرای ماخوذه، دوباره به عنوان منتخب این شهرستان رای لازم را برای حضور در مجلس کسب کرد و در این دوره از مجموع ۵۳ هزار و ۶۴۵ رای ماخوذه، با ۱۹ هزار و ۳۰۴ رای توانست بیشترین تعداد آرای این حوزه را به خود اختصاص دهد.

در دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی علاوه بر «محمودزاده»، ۲ نفر از نمایندگان ادوار مختلف این شهرستان و ۶ نامزد دیگر باهم رقابت کردند و «سلام ستوده» با ۹ هزار و ۴۱۹ رای، «عبدالرحیم نوربخش» با هفت هزار و ۶۳۲ رای، «عثمان احمدی» با پنج هزار و ۴۰۴ رای، «رضا اسمعیلی» با سه هزار و ۴۹۱ رای و «مهناز ایروانی» نیز با ۲ هزار و ۴۶۶ رای در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

«سلیم احمدی‌افشار» با یک‌هزار و ۶۴۳ رای، «سیدمسعود مصطفایی» با ۵۱۴ رای و «منصور اسماعیل‌پور »با ۱۸۱ رتبه‌های بعدی را در این حوزه انتخابیه به خود اختصاص دادند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ۱۷۰ هزار نفر در مهاباد واجد شرایط رای دادن بودند و برای این دوره ۱۲۰ شعبه اخذ رای شامل ۵۹ شعبه شهری و ۶۱ شعبه روستایی در این شهرستان تعیین شده‌ بود.

«حبیب‌زاده» منتخب مردم بوکان در مجلس یازدهم 

«انور حبیب‌زاده‌ بوکانی»، اصولگرا که در دوره‌های پنجم و هفتم نیز به عنوان نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی حضور داشت متولد ۱۳۳۶ بوکان است و در انتخابات دوره‌ یازدهم مجلس شورای اسلامی با شعار «بوکان برای همه، همه برای بوکان» وارد کارزار انتخابات شد.

«حبیب‌زاده» که در بین مردم بوکان به «حاجی انور» مشهور است، دارای مدرک کارشناسی مدیریت است و علاوه بر حضور ۲ دوره در مجلس شورای اسلامی رایزن اقتصادی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق مهمترین پست وی به شمار می‌آید.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در بوکان ۳۵ داوطلب برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی ثبت‌نام کرده بودند که از بین آنان هشت نفر تایید صلاحیت شدند و چهار نفر از گردونه رقابت انصراف دادند.

سرانجام در دوم اسفند و در روز انتخابات، از مجموع ۵۲ هزار و ۷۰۰ رای اخذ شده صحیح در این شهرستان، «انور حبیب‌زاده بوکانی» با ۲۶ هزار و ۹۶۵ رای به عنوان منتخب مردم این شهرستان انتخاب شد و پس از وی «سلیمان فیضی» با ۱۸ هزار و ۶۲۳ رای در جایگاه دوم، «ناهید نادری» با ۲ هزار و ۲۹ رای در جایگاه سوم و «محی‌الدین متمدی» با ۷۳۳ رای در رده چهارم قرار گرفتند.

برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۵۹ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم بوکان در نظر گرفته شده بود که ۸۷ صندوق از این تعداد شهری و ۷۲ صندوق روستایی بود و ۱۸۷ هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط رای‌دادن بودند.

«عیسی‌زاده» برای سومین بار به بهارستان راه یافت

«مهدی عیسی‌زاده» متولد ۱۳۴۱ میاندوآب و دارای مدرک کارشناس کشاورزی و کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی است وی نماینده حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی بود و عضو جبهه پایداری است.

وی با شعار «دفاع، معیشت، رفع بیکاری با تلاش جهادی» در کارزار تبلیغاتی دوره یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه میاندوآب وارد شد و با کسب ۴۳ درصد آرا، منتخب مردم این شهرستان برای حضور در خانه ملت شد.

حوزه انتخابیه میاندوآب تا دوره دهم مجلس شورای اسلامی با حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب مشترک بود و ۲ نماینده از این حوزه راهی مجلس می‌شد که در اوایل آغاز به‌کار مجلس دهم تفکیک حوزه انتخابیه میاندوآب به تصویب رسید و در دوره یازدهم یک نماینده از میاندوآب و یک نماینده از شاهین‌دژ و تکاب راهی مجلس می‌شوند.

در این حوزه انتخابیه، ۳۰ داوطلب نام‌نویسی کرده بودند که از بین آنان ۱۱ نفر تایید صلاحیت شدند که سه نفر قبل از شروع انتخابات انصراف دادند و در بین هشت نفر باقی‌مانده «مهدی عیسی‌زاده» با کسب ۴۳ هزار و ۱۶ رای از مجموع ۱۰۰ هزار و ۳۲۳ رای ماخوذه پیروز انتخابات شد.

در این حوزه انتخابیه «علی احمدی» با کسب ۳۶ هزار و ۹۷۶ رای در رده دوم قرار گرفت، «معصومه خلیل‌زاده » با ۶ هزار و ۷۵۳ رای، «مهدی مقدم» با سه هزار و ۶۵۴ رای، «غلامرضا کبیری» با ۲ هزار و ۸۳۶ رای، «رقیه ایمانی» با ۲ هزار و ۵۵۸ رای، «بهنام تقی‌زاده حیدرآباد» با ۸۸۲ رای و «جلیل نورمحمدی» با کسب ۲۱۹ رای رده های سوم تا هشم را به خود اختصاص دادند.

 ۲۰۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این حوزه انتخابیه بودند که ۱۰ هزار و ۸۷۶ از آنان را رای اولی‌ها تشکیل می‌دادند.

«زنجانی» برای دومین بار منتخب مردم نقده و اشنویه در مجلس شد 

«علی زنجانی حسنلوئی» متولد سال ۱۳۴۴ در شهرستان نقده است وی نماینده مردم شهرستان‌های نقده، اشنویه در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی بود و اصولگرا است. 

وی دارای ۲۴ سال سابقه اجرایی در مجموعه‌های نظارتی و بازرسی در استان‌های تهران و آذربایجان‌غربی بوده و دوران استانداری «وحید جلال‌زاده» به عنوان مشاور استانداری آذربایجان‌غربی و مدیرکل سازمان اتباع و مهاجرین خارجی مشغول خدمت بود.

وی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای دومین بار به عنوان منتخب مردم این حوزه انتخاب شد و شعار وی در این دوره «اتحاد سولدوز» بود.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، از مجموع ۱۲۸ هزار و ٧٣١ رای ماخوذه «علی زنجانی حسنلوئی» با کسب ٧٨ هزار و ۶٧٣ رای در جایگاه نخست و «باباخان اسکندری» با ۵٠ هزار و ۵٨ رای در جایگاه بعدی قرار گرفتند. 

در مجموع ١٨٠ شعبه اخذ رأی در حوزه انتخابیه نقده - اشنویه مستقر شده بودند که از این تعداد ١١١ شعبه به عنوان مرکز حوزه انتخابیه در شهرستان نقده آرای مردم این شهرستان را جمع ‌آوری کرد.

حوزه نقده و اشنویه که دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است، بعد از ارومیه با نام‌نویسی ۶۹ نفر داوطلب، دومین حوزه پرتعداد از لحاظ آمار ثبت‌نام‌شدگان بود، اما با ریزش کاندیداهای انصرافی، رقابت تنها میان ۲ نفر باقی ماند.

در طول دوره تبلیغات هفت نفر دیگر از کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این حوزه انصراف رسمی خود را اعلام کرده‌ بودند و در روز رای‌گیری نیز «طاهر پورمراغه» با حضور در فرمانداری نقده انصراف خود را از حضور در انتخابات اعلام کرد.

«حسین‌پور» برای نخستین بار راهی مجلس شد

«کمال حسین‌پور» متولد سال ۱۳۶۲ در شهرستان پیرانشهر و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است و به عنوان جوان‌ترین نامزد راه یافته به مجلس در جنوب آذربایجان‌غربی برای نخستین بار به عنوان منتخب حوزه انتخابیه سردشت و پیرانشهر راهی مجلس شد.

«حسین‌پور» در این دوره با شعار «من برای کار و اعتماد از دست رفته آمده‌ام» و «کاندیدای نسل نو» وارد کارزار انتخابات شد و از مجموع ۷۰ هزار و ۹۸۸ رای ماخوذه، توانست با ۳۵ هزار و ۶۹۷ رای بیشترین تعداد آرای این حوزه را به خود اختصاص دهد.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سردشت و پیرانشهر هشت نامزد با یکدیگر برای کسب یک کرسی به رقابت پرداختند و ۱۶۲ هزار نفر در این شهرستان‌ها واجد شرایط رای بودند.

در این حوزه انتخابیه «معروف خلیلی» با ۱۲ هزار و ۸۰۵ رای، «احمد علی‌پور» با هفت هزار و ۹۵۵ رای، «کاوه حیاک» با سه هزار و ۸۶۹ رای و «علی محمدیان» با سه هزار و ۴۱۱ رای در رتبه‌های بعدی قرار دارند.  

«هاجره قادری» با  ۲ هزار و ۵۲۰ رای، «اسماعیل شمسی» با ۲۸۹ رای و «فاروق رسولی» نیز با ۱۸۱ رای رتبه‌های بعدی را در این حوزه انتخابیه به خود اختصاص دادند.

در مجموع ۲۲۲ شعبه اخذ رای برای این حوزه پیش‌بینی شده بود که از این تعداد ۱۲۴ شعبه در سردشت و ۹۸ شعبه نیز در پیرانشهر قرار داشت.

«همتی» منتخبی که با ۷۸ رای از رقیبش پیشی گرفت

«حسن همتی» متولد سال ۱۳۵۰ در تکاب است وی دارای مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا بوده و با شعار «وحدت، عدالت و خدمت صادقانه» وارد کارزار انتخابات شد و با کسب بیشترین آرای جمع‌آوری شده به عنوان نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.

 «همتی» با کسب ۱۲ هزار و ۵۶۶ رای از مجموع ۶۰ هزار و ۴۰۲ رای ماخوذه و تنها با اختلاف ۷۸ رای نسبت به نفر دوم موفق شد به خانه ملت راه پیدا کند.

 پس از وی «محمدجواد سبحانی‌فر» با ۱۲ هزار و ۴۸۸ رای، «سهراب محمدزاده» با کسب هفت هزار و ۴۶۰ رای، «علی‌اصغر محمدی» با ۶ هزار و ۶۴۴ رای، «جواد مولودی» با ۶ هزار و ۲۵۸ و «رحمان حمدی» با ۲ هزار و ۴۰۳ رای به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

«صغری بزرگی» با ۲ هزار و ۱۲ رای، «خدیجه مهدوی» با یکهزار و ۹۹۸ رای، «پرویز صفرعلی» با یکهزار و ۵۱۴ رای، «علیر نصیری» با یکهزار و ۴۷۴ رای، «نبی‌الله پاکمنش» با یکهزار و ۲۸۶ رای و «ناصر جهانی» با یکهزار و ۲۴۷ رای به ترتیب در رده‌های بعدی جای گرفتند.

«خلیل شکری» با ۸۷۴ رای، «هادی خدایی» با ۶۳۵ رای، «محمود غفوریان» با ۵۶۹ رای، «عباس پاشایی» با ۴۸۵ رای، «روح‌اله اخوان» با ۲۵۷ رای و «داود شاهی» با ۲۳۲ رای نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در «شاهین‌دژ - تکاب» ۱۸ نامزد با یکدیگر برای کسب یک کرسی به رقابت پرداختند.

شهرستان‌های شاهین‌دژ و تکاب در مجموع بیش از ۱۸۰ هزار نفر جمعیت دارند.

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر  واجد شرایط رای دادن بودند، در این دوره از انتخابات ۱۳۷ نفر در این استان برای رسیدن به ۱۲ کرسی مجلس یازدهم با هم رقابت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.