«استانلی سیمونز» روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آشوریان امروز بار دیگر نشان دادند که نه تنها گوش شنوایی برای تبلیغات دروغین دشمنان مبنی بر تحریم انتخابات ندارند بلکه پرشورتر از همیشه در صحنه حضور می‌یابند.

وی اظهار داشت: امروز «روز ملی» است و در این روز بزرگ آشوریان مشارکت حداکثری در انتخابات داشته‌اند و می‌توان گفت 80 درصد جمعیت آنان پای صندوق‌های رای حاضر شدند و به نامزد مورد نظر خود رای دادند.

وی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب از ملت ایران خواسته بود تا حضور پرشور در انتخابات داشته باشند ما نیز به وظیفه خود عمل کرده و در انتخابات شرکت کرده‌ایم تا به رهبری لبیک گفته باشیم.

«سیمونز» با بیان اینکه حضور پرشور آشوریان در انتخابات برخورداری شایسته اقلیت‌های دینی از حقوق شهروندی در ایران را نشان می‌دهد، این سوال را خطاب به دشمنان مطرح کرد که «در کدام کشور اقلیت‌های دینی صاحب یک کرسی مستقل در مجلس هستند؟»

وی ادامه داد: در قانون اساسی و نظام اسلامی حق اقلیت‌های دینی مشخص شده و این امر نشان‌دهنده احترام والای نظام اسلامی به تمامی اقوام و ادیان است.

وی با اشاره به تحلیل‌های نادرست برخی از گزارشگران بین‌المللی، افزود: این گزارشگران اگر در ایران حضور یابند و از نزدیک واقعیت‌ها را مشاهده کنند، متوجه می‌شوند که اقوام ایرانی در برگزاری مراسم‌های مذهبی و رفتن به اماکن مذهبی همانند کلیساها از آزادی کامل برخوردار هستند و  علاوه بر آن، حق انتخاب آزادانه دارند؛ حقی که در کمتر کشوری دیده می‌شود.

«سیمونز» بیان کرد: شرکت گسترده آشوریان و تمامی اقوام و ادیان ایرانی در انتخابات نه تنها معادلات و تحلیل‌های دشمنان را برهم زد بلکه ثابت کرد که ملت ایران هنوز یکپارچگی خود را از دست نداده‌اند.

به گزارش ایرنا اقلیت‌های دینی امروز در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرهای مختلف شرکت کردند؛ از ۲۹۰ نفر نماینده مجلس شورای اسلامی، پنج نماینده منتخب اقلیت‌های دینی است و بر این اساس زرتشتیان و کلیمیان هر کدام یک نماینده، مسیحیان آشوری و کلدانی یک نماینده و مسیحیان ارامنه شمال و جنوب کشور هر کدام یک نماینده در مجلس شورای اسلامی خواهند داشت.

پنج صندوق رای ثابت و سیار برای آشوریان و یک صندوق ثابت برای ارامنه آذربایجان‌غربی در نظر گرفته شده‌است و همچنین سه کاندیدای آشوری و پنج کاندیدای ارامنه کشور با هم رقابت می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.