مهران میرزایی‌ روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این ۲ دستگاه دیالیز آلمانی‌ توسط نیما هوشمند یکی‌ از خیّران اهل تهران به این مرکز اهدا شده‌است.

وی‌ اظهار داشت: بیمارستان آیت‌الله طالقانی‌ ارومیه به عنوان بزرگترین بخش دیالیز آذربایجان‌غربی‌است که اهدای‌ این ۲ دستگاه بسیاری‌ از مشکلات بخش دیالیز این مرکز را رفع خواهد کرد.

وی‌ادامه داد: ارزش ریالی‌ این ۲ دستگاه بیش از ۲ میلیارد ریال است.

وی‌ اضافه کرد: حدود یک‌هزار و ۳۰۰ بیمار دیالیزی‌ در آذربایجان‌غربی‌وجود دارد و ماهانه ۱۵ هزار جلسه دیالیز در استان صورت می‌گیرد.

دیالیز عمل ویژه بیماران کلیوی‌ است که در طول ماه باید چندین بار تکرار شود و هزینه‌های‌ زیادی‌ را برای‌ دولت و خانواده بیماران در پی‌دارد.

عملیات احداث ساختمان ۱۰۰ تخت‌خوابی‌خیّرساز دیالیز مرکز آموزشی‌و درمانی‌آیت‌الله طالقانی‌ ارومیه آغاز شده و در زمینی‌ به مساحت یک‌هزار مترمربع احداث می‌شود.

زیربنای‌ این مرکز دیالیز سه‌هزار مترمربع در سه طبقه مجزا بوده و دستگاه‌های‌ آن منطبق با آخرین فناوری‌ و استاندارد بین‌المللی‌ خرید می‌شود.

برای‌احداث و راه‌اندازی‌ این مرکز خیّرساز ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار توسط خیّران سلامت آذربایجان‌غربی‌ هزینه می‌شود.

این ساختمان قابلیت توسعه به چهار هزار مترمربع را دارد که می‌تواند منجر به ارائه خدمات بهتر و بیشتر به بیماران دیالیزی‌ استان شود.

ساختمان ۱۰۰ تخت‌خوابی‌ خیّرساز دیالیز مرکز آموزشی‌ و درمانی‌آیت‌الله طالقانی‌ ارومیه تا سال آینده قابل بهره‌برداری‌ خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.