شمس‌الدین شمسی شامگاه سه‎شنبه در آیین گرامیداشت روز پرستار در بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه افزود: استاندارد تعریف‌شده برای هر تخت در کشور، ۲.۵ پرستار است در حالی که هم‌اکنون این رقم به یک پرستار می‌رسد.

وی اضافه کرد: از ۲.۵ پرستار به ازای هر تخت در کشور نیز باید ۱.۷ پرستار تخصصی باشد و تنها ۰.۸ به پرستار غیرتخصصی اختصاص یابد که این امر نیز رعایت نمی‌شود.

وی بیان کرد: این استاندارد بر اساس سیاست‌های کلی نظام در حوزه سلامت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و ابلاغ شده‌است.

رییس شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور ادامه داد: با احداث بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعدد، شاهد کاهش میزان پرستار برای هر تخت در کشور بوده‌ایم که این نقیصه باید با به‌کارگیری پرستاران جبران شود.

«شمسی» با بیان اینکه ۹۰ درصد نظام پرداختی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس طرح قاصدک است، اظهار کرد: کمیته‌ای جهت اصلاح نظام پرداخت تشکیل خواهد شد که نظام پرستاری نیز جزء کارگروه‌های اصلی این کمیته است.

وی بر لزوم اخذ صلاحیت حرفه‌ای توسط پرستاران تاکید کرد و گفت: دریافت صلاحیت حرفه‌ای از سوی پرستاران باعث پروانه‌دار شدن و حرفه‌ای‌تر شدن آنان و گسترش خدمات برای پرستاران در خارج از محیط بیمارستان می‌شود.

وی با اشاره به اجرایی‌نشدن قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاران طی بیش از ۱۰ سال گذشته در کشور نیز افزود: اجرای این قانون می‌تواند بخش زیادی از مشکلات این قشر را حل کند که به اهتمام ویژه مسوولان اجرایی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه جامعه ایران به سمت سالمندی پیش می‌رود و میزان بیماری‌های مزمن در کشور نیز رو به افزایش است، اضافه کرد: باید در آینده نه چندان دور، خدمات خود را از بیمارستان‎ها به منازل منتقل کنیم که تمامی مسوولان موافق این امر هستند و بیمه‌ها نیز قبول کرده‌اند هزینه آن را پرداخت کنند.

به گزارش ایرنا در این آیین از پرستاران موفق در آذربایجان‌غربی قدردانی شد؛ همه ساله روز پنجم جمادی‌الاول مصادف با سالروز میلاد حضرت زینب کبری (س) به عنوان روز پرستار در کشور گرامی داشته می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.