رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت‌: مهلتی برای تعطیلی این مراکز تعیین نشده و فعالیت آنها تا اطلاع ثانوی متوقف خواهد ماند.

محمد جهین افزود: در این راستا ماموران انتظامی و اداره اماکن عمومی، پس از هماهنگی با مقام قضایی و همکاری و هماهنگی شبکه بهداشت و اتحادیه مربوطه اقدامات لازم را برای بستن این واحدها پس از توجیح متصدیان این واحدها انجام دادند.

وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی در ادارات اضافه کرد: باید در ادارات و مکان‌های عمومی، وسایل و اشیایی که تماس دست با آنها زیاد است، به صورت مرتب ضدعفونی شود و برگزاری مراسم‌ عمومی نیز تا زمانی که خطر ابتلا به این ویروس وجود دارد، لغو شود.

وی با درخواست از مردم مبنی بر به تعویق انداختن مراسم‌ جشن و شادی یا عزاداری به منظور پیشگیری و مقابله با این بیماری بیان کرد: در صورتی که شهروندان با اماکنی نظیر تالار عروسی، سالن‌های ورزشی و اماکن عمومی قرارداد داشته باشند، قرارداد آنان محفوظ خواهد ماند.

رییس اداره ورزش و جوانان مهاباد نیز از تعطیل شدن تمام باشگاه‌های ورزشی این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: فعالیت تمامی مراکز ورزشی، باشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، استخر و مکان‌های روباز و بسته ورزشی در بخش خصوصی و دولتی تعویق شده است.

قرنی مصطفی‌پور اضافه کرد: در صورت تخلف مراکز عمومی از این دستور با متخلفان با جدیت برخورد می‌شود زیرا بحث سلامت شهروندان در این شرایط اهمیت بالایی دارد.

وی افزود: مسابقات مرحله سوم لیگ بسکتبال دسته ۲ کشور نیز که قرار بود هفته جاری به میزبان این شهرستان برگزار شود در همین راستا طبق دستور فدراسیون بسکتبال کشور لغو شده است.

نظر به ضرورت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت آحاد مردم، ستاد ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تصویب کرد تمام مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مهدهای کودک برای ضد عفونی مراکز عمومی، ادامه فرایند آموزش عوامل دست‌اندرکار و خدمات رسان و توجه به رفع دغدغه‌های فکری والدین، از روز دوشنبه تا پایان هفته تعطیل شود.

کرونا ویروس که از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر «ووهان» چین شروع شد، یک بیماری تنفسی مرگبار است.

ویروس کرونا به خاطر ضریب شیوع بالا و نداشتن علایم بالینی شناسایی بیماران احتمالی مبتلا را سخت کرده و در نتیجه بهترین راه برای سرکوب این ویروس رعایت نکات بهداشتی توسط تک تک شهروندان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.