فاطمه گوهری یکی از شهروندان خلیل آبادی که از کمبود امکانات ورزشی این شهرستان گله مند است به خبرنگار ایرنا گفت: امکانات ورزشی در این شهر از حداقل هم کمتر است و همین کمبودها شادی و نشاط جوانان را نشانه گرفته است.

وی که در یکی از باشگاه‌های ورزشی این شهر عضویت دارد افزود: مسئولان، همواره از نبود اعتبار و فقر مالی حوزه ورزش شهرستان اظهار نارضایتی می کنند اما این کافی نیست و باید برای ارتقای ورزش خلیل آباد فکر و اقدامی اساسی کرد.

این بانوی ورزشکار ادامه داد: جوانان، علاقه‌مندند فعالیت‌های ورزشی در همه رشته ها در شهرستان توسعه پیدا کند اما کمبود امکانات و نبود زیرساخت‌های مناسب مانع ارتقای ورزش شهرستان خلیل آباد شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خلیل آباد هم گفت: طی شش ماه گذشته که مسئولیت اداره ورزش شهرستان خلیل آباد را پذیرفته ام حدود ۲۰ برنامه ورزشی و فرهنگی در شهرستان اجرا شده است اما در شرایط اقتصادی فعلی با مشکلات بسیاری مواجهیم و در عمل فعالیت چندانی نداریم و در حال حاضر وضعیت ورزش خلیل آباد بحرانی است.  

رضا شهنازی افزود: هزار ورزشکار سازمان یافته در ۲۰ هیات ورزشی این شهرستان فعالند که از این هیات ها، ۱۵ هیات فعال و پنج هیات نیمه فعالند.

وی با اشاره به نامناسب بودن زیرساخت‌های ورزش شهرستان خلیل آباد ادامه داد: در حوزه ورزش روستایی با فعالیت‌های خودجوش و مردمی برخی فعالیت‌های ورزشی صورت می گیرد اما ناکافی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل آباد با اشاره به سیاست‌های اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص توسعه ورزش روستایی گفت: نخستین زمین چمن روستایی به زودی در روستای سعدالدین این شهرستان و تنها سالن استاندارد و سکودار شهرستان در روستای محمد آباد ساخته می شود.

شهنازی افزود: به زودی در روستای جابوز نیز با مشارکت ورزش یاران و خیرین، کار ساخت دومین سالن ورزشی روستایی شهرستان به مبلغ پنج میلیارد ریال آغاز می شود تا با قرار گرفتن در زمره طرح های نیمه تمام بتوان برای آن اعتبار دولتی در نظر گرفت.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی شهرستان خلیل آباد حدود یک متر مربع است ادامه داد: امسال فقط ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار برای محوطه سازی و بهسازی مجموعه ورزشی شهید علوی نژاد تخصیص یافته است که سه برابر این اعتبار به مبلغ دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال با کمک شهرداری و شورای شهر هزینه شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل آباد گفت: بر اساس اعتبارات ابلاغی قریب به پنج میلیارد ریال اعتبار برای طرح های نیمه تمام شهرستان در نظر گرفته شده که با توجه به عدم تخصیص آن نمی توان اقدامی کرد.

شهنازی با اشاره به وجود سه سالن ورزشی و یک چمن و یک سالن غیر توپی در شهرستان خلیل آباد و فعالیت دو باشگاه دارای مجوز و چهار باشگاه ورزشی که در مراحل اخذ مجوز قرار دارند افزود: مشکلات ورزش شهرستان پُر شمار است و تنها با تزریق اعتبارات و ساماندهی هیات های ورزشی و مشارکت خیرین می توان تاحدودی برای بهبود ورزش شهرستان کاری کرد.

 وی ادامه داد: بانوان شهرستان خلیل آباد همپای مردان این شهرستان فعالیت ورزشی می کنند و خوشبختانه در برخی رشته ها مثل ورزش های بومی و محلی، پیشرفت های خوبی کرده اند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خلیل آباد گفت: به رغم همه کمبودها شاهد موفقیت ورزشکاران شهرستان هستیم به طوری که در حال حاضر یک ورزشکار خلیل آباد در تیم فوتسال خراسان رضوی حضور دارد و تنها داور و مربی و طراح صعودهای ورزشی در شرق کشور که به تازگی مدرک داوری یخ نوردی را به عنوان نخستین و تنها داور در شرق کشور اخذ کرد از جمله استعدادهای ورزشی این شهرستان به شمار می رود.

شهنازی افزود: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش ۳۰ برنامه فرهنگی و ورزشی در شهرستان خلیل آباد اجرا می شود تا امید و نشاط و شادابی را در منطقه تزریق کند.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری خلیل آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

شهرستان خلیل آباد مرکب از دو بخش مرکزی و ششطراز  دارای ۲۷ روستاست و  دو سوم جمعیت این شهرستان شامل ۳۲ هزار نفر ساکن روستاها هستند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.