اتابک جعفری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین در این مدت شهرستان ماکو با حدود ۶۷ میلی‌متر کمترین بارش را به خود اختصاص داده‌است.

وی با اشاره به ثبت میزان بارش ۲۰۱ میلی‌متری طی سال آبی جاری در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مرکز استان پس از شهرستان‌های سردشت، پیرانشهر، اشنویه، مهاباد، بوکان و نقده، هفتمین شهرستان استان در ثبت میزان بارش طی این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌های شمال آذربایجان‌غربی کمتر از جنوب استان طی سال آبی جاری بوده، بیان کرد: در این مدت ۶۷ میلی‌متر بارش در ماکو، ۸۲ میلی‌متر در شوط، ۹۵.۵ میلی‌متر در پلدشت، ۹۶ میلی‌متر در چالدران، ۱۰۱ میلی‌متر در خوی، ۱۳۲ میلی‌متر در سلماس و ۱۳۹ میلی‌متر در چایپاره ثبت شده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: همچنین در سال آبی جاری شاهد ثبت ۵۰۵ میلی‌متر بارش در سردشت، ۵۰۰ میلی‌متر در پیرانشهر، ۳۱۱ میلی‌متر در اشنویه، ۲۲۸ میلی‌متر در مهاباد، ۲۱۷ میلی‌متر در بوکان، ۲۰۴ میلی‌متر در نقده، ۱۹۶ میلی‌متر در تکاب، ۱۶۶ میلی‌متر در شاهین دژ و ۱۶۲ میلی‌متر در میاندوآب بوده‌ایم.

جعفری متوسط بارش در آذربایجان‌غربی طی سال آبی جاری را ۱۹۴ میلی‌متر اعلام کرد و گفت: این میزان ۸۷ میلی‌متر کمتر از سال آبی گذشته است.

وی از کاهش بارش در همه شهرستان‌های آذربایجان‌غربی طی سال آبی جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: بیشترین میزان کاهش در این مدت با ۲۱۲ میلی‌متر به سردشت اختصاص داشت که از ۷۱۷ میلی‌متر سال گذشته به ۵۰۵ میلی‌متر طی امسال رسیده‌است.

وی بیان کرد: با وجود کاهش میزان بارش طی سال آبی جاری نسبت به متوسط درازمدت در شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط، میاندوآب، بوکان، شاهین‌دژ و تکاب، در ۱۰ شهرستان دیگر استان شاهد افزایش بارش نسبت به درازمدت هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ادامه داد: میزان بارش در ارومیه طی سال آبی جاری ۲۷ درصد معادل ۷۴ میلی‌متر کمتر از سال آبی گذشته است ولی این میزان ۱۱ درصد معادل  ۲۰ میلی‌متر بیشتر از متوسط درازمدت برآورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی ۲۷ مرکز پایش بارش در آذربایجان‌غربی دارد و میزان بارش در این مراکز به صورت روزانه رصد می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.