اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین بلندمدت بارش‌های پاییزی در آذربایجان‌غربی را ۹۲ میلی‌متر عنوان کرد و اظهار داشت: بارش‌های پاییزی امسال ۲۸ درصد نیز از این میانگین کمتر است. 

وی میزان بارندگی‌های ثبت شده در پاییز سال گذشته در استان را ۱۵۶.۷ میلی‌متر عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در فصل پاییز امسال سردشت با میانگین بارش ۱۸۵ میلی‌متر و پیرانشهر با میانگین بارش ۱۲۷ میلی‌متر، به ترتیب پربارش‌ترین شهرستان‌های استان بودند و کمترین بارش پاییزی نیز در شوط با میانگین ۳۴.۴ میلی‌متر ثبت شد.

وی افزود: بارش‌های پاییزی امسال سردشت در مقایسه با ۳۹۵ میلی‌متر بارندگی پارسال ۵۳ درصد و در مقایسه با ۲۰۸ میلی‌متر بارندگی نرمال این شهرستان ۱۱ درصد کاهش یافته است.

«محمدپور»، گفت: میزان بارندگی پاییزی در شوط هم در مقایسه با ۹۸ میلی‌متر بارندگی سال قبل ۶۵ درصد و در مقایسه با ۶۲ میلی‌متر بارندگی نرمال این شهر ۲۸ میلی‌متر کاهش نشان می‌دهد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد در خصوص بارش‌های پاییزی در ارومیه نیز اظهار داشت: در پاییز امسال در مجموع ۶۳.۲ میلی‌متر بارندگی در ارومیه ثبت شده که در مقایسه با ۱۵۵.۶ میلی‌متر بارندگی پارسال ۵۹ درصد کاهش و در مقایسه با ۹۵ میلی‌متر بارندگی نرمال نیز ۳۳ درصد کاهش یافته است.

محمدپور افزود: با بررسی نمودار بارش‌های پاییزی استان، تکاب با ۱۰۵ میلی‌متر بارندگی تنها شهرستانی است که میزان بارش‌های آن پنج درصد از نرمال بیشتر بوده و در بقیه مناطق استان بارش‌های پاییزی هم از پارسال و هم از نرمال کمتر ثبت شده است. 

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال غربی کشور بوده که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

آب و هوای این آذربایجان‌غربی سرد و کوهستانی بوده و بارش‌ها در این استان از آبان‌ماه شروع و تا اوایل خرداد هر سال تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.