خالد یوسفی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هشدارهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد انتقال ویروس کرونا اظهار داشت: این تصمیم در راستای جلوگیری از انتشار عوامل بیماری‌زا و انجام فرایند ضدعفونی‌کردن کتابخانه‌های عمومی اتخاذ شده‌است.

وی افزود: نظافت محیط کتابخانەها به صورت مستمر توسط کارکنان صورت می‌گیرد و  همچنین براساس تصمیم کمیته پدافند غیرعامل آذربایجان‌غربی و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، تمام قرائت‌خانه‌های این شهرستان تا روز چهارشنبه هفته جاری تعطیل است.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس این اطلاعیه هرگونه تغییر در ساعت فعالیت کتابخانه‌ها، نحوه خدمات‌رسانی به مراجعان و نیز موارد دیگر از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کتابخانه‌های عمومی بوکان به آگاهی می‌رسد.

کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوکان هم‌اکنون دارای ۶۶ هزار و ۱۴٨ جلد کتاب و سه هزار و ۶۱۳ نفر عضو است.

شهرستان بوکان دارای سه باب کتابخانه عمومی وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

نظر به ضرورت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت آحاد مردم، ستاد ویژه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تصویب کرد تمام مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و مهدهای کودک برای ضد عفونی مراکز عمومی، ادامه فرایند آموزش عوامل دست‌اندرکار و خدمات رسان و توجه به رفع دغدغه‌های فکری والدین، از روز دوشنبه تا پایان هفته تعطیل است.

کرونا ویروس که از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر «ووهان» چین شروع شد، یک بیماری تنفسی مرگبار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.