شیرین جهانگیری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به مصوبه کمیته پدافند غیرعامل مبنی بر تعطیلی مدارس تا روز جمعه، تمهیدات خاصی در این شهرستان از جمله ضدعفونی کلاس‌های درس، تجهیزات آزمایشگاهی، دستگیره درها و هر جا که احتمال آلوده شدن وجود دارد، اندیشیده شده و به طور پیوسته در حال انجام است.

وی افزود: مدارس و کلاس‌هایی که درگیر حوزه انتخاباتی بوده‌اند نیز در این عملیات با هدف ارتقای بهداشت محیط و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اولویت قرار گرفته‌است. 

وی گفت: یک تیم بازدید برای نظارت بر فرآیند ضدعفونی کردن فضای فیزیکی مدارس نیز فعال شده است تا از انجام کیفی کار اطمینان حاصل شود زیرا این موضوع مهم با سلامت جسمی دانش‌آموزان ارتباط دارد.

«جهانگیری»، اظهار داشت: جلسات آموزش آبشاری بهداشت فردی و عمومی با شبکه بهداشت و درمان نیز آغاز و تمام اردوهای دانش‌آموزی، تجمع و حضور در برنامه‌های غیردرسی لغو شده‌است.

براساس مصوبه کمیته پدافند غیرعامل استان و با هماهنگی‌های انجام گرفته با دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی به منظور حفظ سلامت دانش‌آموزان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی مدارس و مراکز پیش دبستانی، آموزشگاه‌های علمی آزاد از روز دوشنبه تا پایان هفته تعطیل اعلام شد.

رعایت نکات بهداشتی به ویژه شست‌وشوی صحیح و مداوم دست‌ها از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از این بیماری محسوب می‌شود.

حدود ۱۵ هزار دانش‌آموز در پایه‌های مختلف تحصیلی در شهرستان مرزی اشنویه مشغول به تحصیل هستند که یکهزار و ۱۶ معلم کار آموزش به این دانش‌آموزان را برعهده دارند.

کرونا ویروس از اوخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر ووهان چین شروع شد و بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد جان باختگان این ویروس در کشور به هفت نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.