به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به مناطق زلزله‌زده بیش از ۸۰ درصد از خانه‌های این روستا که حدود ۱۳۰ خانوار جمعیت دارد، کاهگلی و سقف چوبی بوده و تخریب شده‌است.
مردم «کوتان‌آباد» که از حضور امدادگران هلال‌احمر در سایر روستاهای منطقه باخبر هستند، بی‌صبرانه ورودشان را در بیرون از خانه‌ها انتظار می‌کشند تا شاید اقلام امدادی هم با امدادگران به روستا بیاید. 
ابراهیم قلی‌زاده، از ساکنان این روستاست که همچنان ورود امدادگران را انتظار می‌کشد و حضور مسوولان استان در منطقه دلگرم است تا محفل خانه‌اش هم در سایه رسیدن چادر و اقلام امدادی گرم شود.
وی همچون سایر ساکنان روستا با وجود بارش برف به بیرون از منزل پناه برده و در حال گفت‌وگو بود که ناگهان یکی از دیوارهای خانه‌های روستایی در اثر پس‌لرزه فرو ریخت. 
قلی‌زاده اضافه کرد: شنیده‌ایم که استاندر در منطقه است و شکی نداریم که قبل از تاریکی هوا اقلام امدادی به روستا می‌رسد.
ابراهیم عیسی‌زاده از دیگر ساکنان روستا نیز با اشاره به اینکه دیوار خانه‌اش روی خودرو شخصی‌اش ریخته‌است، بیان کرد: خسارت مالی زیادی به اهالی وارد شده است اما اکنون در زیر برف وسرما هستیم و امیدواریم طبق وعده مسوولان کمپ قطور به زودی پذیرای زلزله‌زدگان باشد.
سیف‌الله قلی‌پور هم گفت: امیدواریم اقلام امدادی و چادرهای هلال احمر هرچه سریع تر به این روستا برسد زیرا زن و بچه در سرما سپری می‌کنند.

سعید رهبر سوره، مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی نیز در پی تماس تلفنی خبرنگار اعزامی ایرنا، گفت: حضور امدادگران در این روستا با تاخیر مواجه شده‌است و به زودی می‌رسند.

به گزارش ایرنا «محمدمهدی شهریاری» نماینده عالی دولت در آذربایجان‌غربی شخصا برای بررسی وضعیت مناطق زلزله‌زده قطور خوی در این منطقه حضور دارد و ساعتی قبل هم در ستاد مدیریت بحران خوی با موضوع زلزله ۵.۷ ریشتری قطور شرکت کرد تا جوانب مختلف این حادثه را مورد بررسی قرار دهد.
طبق گفته مسوولان قرار است قبل از تاریکی هوا هم اقلام امدادی به زلزله‌زدگان برسد و هم کمپ قطور برای اسکان زلزله‌زدگان آماده شود.  
زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح امروز، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.
طبق گزارش مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین‌لرزه در طول جغرافیایی ۴۴.۵۹، عرض جغرافیایی ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.
کانون این زمین‌لرزه در ۱۷ کیلومتری قطور، ۳۱ کیلومتری خوی و ۱۱۵ کیلومتری شهر ارومیه بود اما لرزه را مردم در شهرستان‌های ارومیه، تبریز، اسکو، سلماس و سهند نیز احساس کردند.
طی ۱۰ روز گذشته پنج زمین لرزه دیگر، منطقه قطور خوی را لرزانده بود که البته خسارتی نداشت. 
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.