کامبیز شاوله روز یکشنبه در جلسه آموزش و توجیه مدیران مدارس مهاباد در خصوص ویروس کرونا افزود: تعطیلی مدارس برای انجام اقدامات ضدعفونی کلاس درس، مدارس، تجهیزات آزمایشگاهی، دستگیره درها و هرجای دیگری که احتمال آلوده شدن وجود دارد، پیش بینی شده و مدیران باید در کمترین زمان ممکن آن را به طور پیوسته انجام دهند.

وی با بیان اینکه مدارس و کلاس‌هایی که درگیر حوزه انتخاباتی بوده‌اند در این طرح در اولویت کاری قرار دارند، اضافه کرد: سه نوع برچسب معرفی ویروس کرونا، نحوه مقابله و پیشگیری از آن در اختیار کلیه مدارس قرار گرفته که باید در هر کلاس و سالن‌های تردد دانش آموزان نصب و در دید قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همه غیبت‌های دانش‌آموزان به علت سرماخوردگی و نشانه‌های مرتبط با آن موجه بوده و حتی معلمان اختیار دارند از حضور دانش‌آموزان سرماخورده در داخل کلاس جلوگیری کنند.

مدیر آموزش و پرورش مهاباد اظهار داشت: تمامی اردوهای دانش‌آموزی، تجمع، حضور در برنامه‌های غیردرسی لغو شده و همزمان مدیران هم باید دستورالعمل‌های ابلاغی را به طور کامل در اختیار معلمان قرار داده و دانش‌آموزان نسبت به آن توجیه شوند.

وی اضافه کرد: در مدارس در صورت مشاهده شدن علایم بیماری کرونا، دانش‌آموزان در اتاق مخصوصی نگهداری می‌شوند تا آنان با حضور والدین خود به پزشک مراجعه کنند و نباید بدون تاییدیه سلامت در مدارس حضور پیدا کنند تا امنیت و سلامت سایر دانش‌آموزان به خطر نیفتند.

«شاوله»، با بیان اینکه تعطیلی مدارس در  حوزه اختیارات شهرستان نیست یادآور شد: تعطیلی مدارس از طریق وزارت بهداشت و درمان به آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود و از طریق اداره کل هر زمان که تعطیلی قطعی شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در ادامه این جلسه اصول و راه‌های پیشگیری از شیوع و گسترش کرونا توسط نماینده شبکه بهداشت و درمان به مدیران مدارس آموزش داده شد.

کرونا ویروس که از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در شهر «ووهان» چین شروع شد، یک بیماری تنفسی مرگبار است.

شمار قربانیان ویروس کرونا در کشور چین از ابتدای شیوع آن به ۲هزار و ۲۳۳ نفر رسیده و بیش از ۷۵ هزار نفر مبتلا داشته است.

در ایران مسئولان وزارت بهداشت ابتلای دو بیمار مبتلا به ویروس کرونا را در روز چهارشنبه (۳۰ بهمن) تایید کردند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، تعداد جان باختگان این ویروس در کشور به هفت نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.