محمد عباسی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد پیشگیری از آنفلوآنزا که در فرمانداری بوکان برگزار شد، افزود: با اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه انجام شده توسط شبکه بهداشت و درمان و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و شهروندان این بیماری در این شهرستان کنترل شده است و مردم در این زمینه نگران نباشند.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد موارد آنفلوآنزا نیاز به مراجعه به پزشک ندارد و با استراحت در منزل و مصرف مایعات گرم بهبود پیدا می‌کند، اظهار داشت: به هیچ عنوان برای درمان آنفلوآنزا و سرماخوردگی از داروهای آنتی بیوتیک نباید استفاده کرد چون نه تنها در بهبودی بیماری هیچ اثری ندارد بلکه باعث افزایش مقاومت بدن در برابر برخی میکروب‌ها نیز می‌شود.

«عباسی»، افزود: تمام امکانات دارویی و درمانی در بیمارستان و درمانگاه‌ها و مراکز بهداشتی این شهرستان فراهم شده است و نیازی به اعزام بیماران به شهرستان‌های همجوار نیز وجود ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۵۰ نفر با تشخیص احتمالی آنفلوآنزا به بیمارستان این شهرستان مراجعه کرده‌اند که از چهار نفر آنها نمونه‌برداری شده که خوشبختانه نتیجه آزمایش هیچ‌کدام از آنها مثبت نبود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: برای چنین مواقعی در هر بخش از بیمارستان، ۲ اتاق ایزوله وجود دارد تا بتوان برای مواقع حساس از این اتاق‌ها استفاده کرد.

بوکان دارای ۲۵۱ هزار نفر جمعیت است.

آنفلوانزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است؛ این بیماری سبب ضعف و ناخوشی کامل در فرد شده و باید آن را به ویژه نزد سالخوردگان و افراد مبتلا به ناراحتی‌های مزمن، قلبی و عروقی ‌جدی تلقی کرد.

علائم این بیماری معمولا یک تا چهار روز پس از ورود ویروس به بدن تظاهر می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.