اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فعالیت این سامانه از روز سه‌شنبه به صورت بارش برف و باران و کولاک در مناطق جنوبی و مرکزی استان شروع می‌شود و تا روز چهارشنبه ادامه می‌یابد.

وی اضافه کرد: با ورود این سامانه دمای هوای آذربایجان‌غربی تغییر محسوسی پیدا نمی‌کند و در این مدت وجود مه غلیظ پدیده غالب در استان خواهد بود.

وی با اشاره به خروج سامانه بارشی فعال در آذربایجان‌غربی از امروز بیان کرد: این سامانه بارشی که از دیروز وارد استان و موجب بارش شده بود، از اواخر امروز به تدریج از استان خارج می‌شود.

وی افزود: با فعالیت این سامانه شاهد بارش ۱.۵ میلی‌متری در پیرانشهر، ۱.۳ میلی‌متری در اشنویه و کمتر از یک میلی‌متر در ارومیه، سردشت و تکاب بودیم.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته چالدران با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردترین شهر و شاهین‌دژ و پلدشت نیز با دمای هوای ۱۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقطه استان بودند.

محمدپور افزود: در این مدت دمای هوای ارومیه بین صفر و چهار درجه سانتی‌گراد و هوای مهاباد نیز بین صفر و ۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است که از ایستگاه‌های هواشناسی استان، ۹ ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و ۹ ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است که بارش‌ها از آبان‌ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.