«حامد سجادی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: با کسب خبر وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در حوالی قطور شهرستان خوی در شمال آذربایجان‌غربی بلافاصله ستاد بحران در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات تشکیل و با برقراری ارتباط تلفنی با جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی دستورات لازم ستادی برای اعزام پنج تیم ارزیاب از نزدیکترین پایگاهها (سه تیم خوی و دو تیم سلماس) به منطقه زلزله زده صادر شد.

وی ادامه داد: هم اکنون نیروهای ارزیاب هلال احمر وارد منطقه زلزله زده شده و مشغول انجام ارزیابی های اولیه و ثانویه وقوع این زمین لرزه است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر توضیح داد: طبق گزارش های اولیه این تیم ها ترک خوردگی و تخریب جزئی در برخی از روستاهای نزدیک به محل وقوع این زمین لرزه مشاهده شده است.

سجادی اضافه کرد: با توجه به اینکه منطقه زلزله زده کوهستانی است هنوز نیروهای عملیاتی امدادگر و نجاتگر هلال احمر وارد منطقه زلزله زده نشده اند.

به گزارش روز یکشنبه مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر روز یکشنبه حوالی قطور، فیرورق در استان آذربایجان غربی را لرزاند.

این زلزله ساعت ۹ و ۲۲ دقیقه و ۵۹، در طول ۴۴.۵۹، عرض ۳۸.۵۲ و عمق ۶ کیلومتری رخ داده است.

این زلزله در ۱۷ کیلومتری قطور (آذربایجان غربی)، ۳۱ کیلومتری خوی (آذربایجان غربی) و ۳۲ کیلومتری زرآباد (آذربایجان غربی) به وقوع پیوسته است.  
     
نزدیکترین مراکز استان ها به محل وقوع این زلزله ارومیه در ۱۱۵ کیلومتری و تبریز در ۱۵۶ کیلومتری آن ثبت و گزارش شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.