رضا مسافر روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خودروها در جاده‌های مواصلاتی اصلی و فرعی میاندوآب، اشنویه و مهاباد امدادرسانی شدند.

وی اضافه کرد: طی این مدت، ۴۲ خودرو حادثه‌دیده در جاده‌های مواصلاتی آذربایجان غربی امدادرسانی شد.

وی بیان کرد: همچنین پایگاه «کله‌گاوی» مهاباد از عصر روز دوشنبه با شروع برف و کولاک و مسدود شدن مسیر مهاباد به سردشت محور «کله‌گاوی» به ۱۸ نفر از گرفتار شدکان در برف و کولاک در پایگاه اسکان دادند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: اکیپ امدادی پایگاه امداد و نجات بین شهری شهرک صنعتی شهرستان سلماس نیز زن بارداری را از روستای «کوزه‌رش» از توابع کوهسار که ۵۰ کیلومتری سلماس و صفر مرزی قرار گرفته بود، به کمک نیروهای درمانی شبکه بهداشت شهرستان سلماس به مرکز درمانی منتقل کردند.

مسافر اظهار داشت: امدادرسانی تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی همچنان در طول ساعات شبانه روز ادامه دارد.

وی ادامه داد: کمک به بستن زنجیر چرخ و بازگرداندن خودروهای منحرف شده به مسیر اصلی از جمله خدماتی بود که نیروهای هلال‌احمر به مسافران  ارائه کردند.

وی تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی‌ها مسافران برای تردد، زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند.

وی اظهار داشت: شهروندان گرفتار در کولاک می‌توانند با شماره ۱۱۲ این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.