محسن خادمی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش‌ مناسب طی هفته جاری باعث انباشت لایه‌های ضخیم برف در برخی مناطق مرتفع مهاباد شده که با توجه به تداوم بارش و افزایش دمای هوا، احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها به‌ویژه در گردنه «زمزیران» محور مهاباد - سردشت وجود دارد.

وی با اشاره به سقوط بهمن در محور روستایی «چومل» اضافه کرد: بامداد امروز در حالی که راهداران مشغول پاک‌سازی محور روستایی «چومل - کیسلان» بودند، سقوط بهمن باعث مسدود شدن مجدد مسیر شده و با تلاش دیگر عوامل اداره راهداری، راننده یک دستگاه بولدوزر که در زیر بهمن مدفون شده بود با اقدام به موقع از مرگ نجات یافت.

وی در خصوص وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان نیز بیان کرد: پس از شروع بارش برف از شب گذشته، مسیرها توسط عوامل راهداری برف‌روبی و نمک‌پاشی شده اما تردد در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

وی افزود: هم‌اکنون دید افقی در گردنه‌های «زمزیران» و «جواله‌ره‌شان» در محور مهاباد - سردشت به کمتر از ۱۰ متر و در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان به کمتر از ۲۰ متر کاهش یافته‌است.

وی از رانندگان خواست هنگام تردد در جاده‌های این شهرستان خودرو خود را به زنجیرچرخ، سوخت کافی و وسایل گرمایشی تجهیز کرده و جیره‌غذایی کافی به همراه داشته باشند.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای «کیتکه» (گردنه جواله‌ره‌شان)، «کله‌گاوی» ( گردنه زمزیران) و «آفان» در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه «قره‌بلاغ» (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است؛ ۶۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۲۱ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد.

طبق اعلام هواشناسی مهاباد سامانه بارشی جدید از امروز وارد آذربایجان‌غربی شده و تا پایان هفته به فعالیت خود در استان ادامه می‌دهد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.