علی مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پیش از آغاز مهلت قانونی تبلیغات کاندیداهای مجلس در آذربایجان‌غربی۱۹۷ نفر تایید صلاحیت نهایی شده‌بودند ولی تعداد نامزدهای انتخابات پیش‌رو در استان تا این لحظه به ۱۶۲ نفر کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: از کل کاندیداهای حاضر در استان ۵۶ نفر در ارومیه، ۱۹ نفر در حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب، ۱۵ نامزد در حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران، ۱۳ نفر در هریک از حوزه‌های خوی – چایپاره و نقده – اشنویه و ۱۲ نفر در شهرستان سلماس رقابت خواهند کرد.

 وی بیان کرد: همچنین ۱۰ نفر در شهرستان مهاباد و هشت نفر در هر یک از حوزه‌های انتخابیه پیرانشهر – سردشت، بوکان و میاندوآب در کورس رقابت برای حضور در مجلس باقی مانده‌اند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی ادامه داد: ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در استان طی روز ۲ اسفند امسال واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن می‌باشند.

به گزارش ایرنا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، جمعه هفته جاری دوم اسفند امسال برگزار می‌شود و از این استان ۱۲ نفر راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد، سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران» در شمال استان و «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» در جنوب استان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.