علی مصطفوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تعداد شعبه اخذ رای، هزار و ۲۵۲ صندوق به صورت ثابت و ۸۶۵ صندوق به صورت سیار است که آرای مردم را در روز جمعه دوم اسفندماه در استان جمع‌آوری می‌کنند.

وی اضافه کرد: در این دوره از انتخابات مجلس همچنین هزار و ۶ صندوق در مناطق شهری و هزار و ۱۱۱ صندوق نیز در مناطق روستایی مستقر می‌شود.

وی اظهار داشت: در این انتخابات همچنین هفت صندوق برای اخذ آرای هموطنان مسیحی، ارمنی و آشوری در نظر گرفته شده است که ۶ صندوق در ارومیه و یک صندوق در سلماس قرار خواهد داشت.

«مصطفوی»، ادامه داد: در آذربایجان غربی ۷۱ درصد جمعیت که شامل ۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر است واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات مجلس هستند که از این تعداد ۱۳۵ هزار و  ۲۶ نفر را رای اولی‌ها تشکیل می‌دهند که امسال برای نخستین بار میتوانند در یک رویداد سیاسی مهم همچون انتخابات مجلس شرکت کنند.

 وی با اشاره به افزایش سه درصدی تعداد صندوق‌های جمع‌آوری رای در استان نسبت به انتخابات گذشته گفت: ۴۲ هزار نفر برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه در استان اعم از نمایندگان هیات‌های اجرایی، نمایندگان هیات بازرسی، هیات نظارت، نماینده فرماندار، بخشدارو کاربران رایانه‌ای بسیج شده‌اند.

وی افزود: برگزاری انتخابات باشکوه اولویت حال حاضر استان بوده و تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانون‌مند در استان در نظر گرفته شده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طی ۱۰ روز گذشته تمام اقلام انتخاباتی از جمله صندوق اخذ آرا، تعرفه‌های انتخاباتی و اوراق به مراکز حوزه‌های انتخاباتی ارسال و آمادگی‌های لازم پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: از ۲۹ فرآیند انتخاباتی، ۲۷ فرآیند به‌صورت رایانه‌ای است که برای این منظور دستگاه‌های احراز هویت نیز در استان تامین و به فرمانداری‌ها ارسال شده است.

وی ادامه داد: همچنین نیروها و عوامل اجرایی به‌کار گرفته شده برای شعبه‌های اخذ رای آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند و واجدان شرایط می‌توانند با ارائه شناسنامه و کد ملی، برگ تعرفه اخذ و رای خود را به صندوق بیندازد.

وی همچنین از نامزدها و هواداران آنها خواست تا در برنامه‌های تبلیغاتی به دور از تخریب و دامن‌زدن به مسائل قومیتی، برنامه‌ها و دیدگاه‌های خود را برای مردم تشریح کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت مشارکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: با هدف مایوس کردن دشمنان باید مشارکت حداکثری و فراهم کردن زمینه مشارکت مورد توجه قرار گیرد.

مردم آذربایجان‌غربی نیز همزمان با سراسر کشور در روز ۲ اسفند امسال در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند تا ۱۲ نماینده این استان را از ۱۰ حوزه انتخابیه گزینش و ورانه مجلس شورای اسلامی کنند.

حضور ۱۲ نماینده اصلح و تاثیرگذار از این استان در جمع ۲۹۰ نفری مجلس یازدهم می‌تواند در روند توسعه استان تاثیرگذار باشد و بر همین اساس مردم نیز باید زمینه‌سازی برای توسعه را از مسیر خانه ملت و قانون‌گذاری دنبال کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.