آنان تاکنون ۱۵ شهید، ۱۵ جانباز و یک آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده‌اند و فارغ از اینکه ارمنی یا آشوری هستند، سرنوشت خود را با ملت ایران همسو می‌دانند.
همبستگی، یکدلی، وفاداری به نظام، مردم‌سالاری، حق شهروندی و تعیین سرنوشت نیز از کلیدواژه‌هایی است که در سخنان مسیحیان استان راجع به انتخابات ۲ اسفند به چشم می‌خورد. 
رییس شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان شرکت گسترده در این انتخابات را نماد همبستگی ملی می‌داند و معتقد است که حضور پرشور در پای صندوق‌های رای از هر قوم، نژاد و مذهبی در حقیقت یکدلی ملت ایران را به جهانیان نشان می‌دهد و مدعیان دروغین حقوق بشر را بار دیگر رسوا می‌کند.
«روبیک جانانه» با اشاره به اینکه در انتخابات ایران نامزدهایی از هر سلیقه و جناحی حضور دارند، ادامه داد: مشارکت اقوام و ادیان مختلف در انتخابات و انتخاب آزادنه آنان این حقیقت را روشن می‌کند که احترام به حقوق ادیان و اقوام مختلف در ایران اسلامی حرف اول را می‌زند و آنان آزادانه نمایندگان خود را انتخاب می‌کنند.
وی با بیان اینکه ملت ایران در ۴۰ سال اخیر حضور پرشوری در انتخابات داشته‌اند، افزود: این میزان مشارکت در انتخابات تاکنون حتی در کشورهایی که خود را متمدن تصور می‌کنند، مشاهده نشده‌است و آنان از دیدن انتخابات باشکوه ایران همواره حیرت‌زده شده‌اند.

رییس شورای خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان: دموکراسی موجود در ایران بسیار پررنگ‌تر از سایر کشورهای مدعی است

وی تاکید کرد: باید با شرکت پرشور در انتخابات به دنیا ثابت کنیم که دموکراسی موجود در ایران بسیار پررنگ‌تر از سایر کشورهای مدعی است و گواه روشن بر این ادعا، حضور قومیت‌های مختلف در انتخابات است.
وی به سفارش رهبر معظم انقلاب مبنی بر شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: فرمایش مقام معظم رهبری باید فصل‌الخطاب ما باشد و با پیروی از منویات رهبری باید باشکوه‌تر از گذشته در پای صندوق‌های رای حاضر شویم.
«جانانه» با بیان اینکه تحلیل‌های نابخردانه دشمنان داخلی و خارجی در طول ۴۰ سال اخیر راه به جایی نبرده و آنان هرگز نتوانسته‌اند وفاداری ملت ایران به نظام را درک کنند، افزود: دشمنان این‌بار نیز از بزرگنمایی برخی مشکلات کشور به منظور کمرنگ کردن حضور مردم در پای صندوق‌های رای نتیجه‌ای نخواهند گرفت.
مسایل داخلی کشور هیچگاه نمی تواند دلیلی بر تحریم انتخابات باشد
وی ادامه داد: همانگونه که در هر خانه‌ای ممکن است بعضی مشکلات وجود داشته باشد و سرانجام حل شود، در هر مملکتی نیز ممکن است مسایلی وجود داشته باشد ولی این مسایل و مشکلات به مرور زمان حل می‌شود و هیچگاه نمی‌تواند دلیلی بر تحریم انتخابات باشد.
وی افزود: برخی‌ها با بزرگنمایی مسایل و همدستی با دشمنان خارجی به دنبال تشنج هستند اما باید بدانند که مسایل داخلی کشور ربطی به دشمنان خارجی ندارد و این ملت همچنان به کشور و انقلاب وفادار هستند.
«جانانه» اظهار داشت: حضور اقشار مختلف در انتخابات فرمان عقب‌نشینی به دشمن می‌دهد و یاس و ناامیدی را بر آنان حاکم خواهد کرد.
هموطن ارمنی و محقق اقوام و ادیان نیز با تاکید به مشارکت حداکثری اقشار مختلف در انتخابات، گفت: انتخابات در آذربایجان‌غربی به ویژه ارومیه متفاوت‌تر از مناطق دیگر است و با توجه به تعدد قومیت‌ها و مذاهب، هر قومیتی تلاش می‌کند با مشارکت حداکثری در انتخابات، بیشتر از اقوام دیگر وفاداری خود را به نظام و انقلاب ثابت کند.
«لودریک یوحنا» ادامه داد: در این شهر مسلمان و مسیحی، شیعه و سنی، ارمنی و آشوری برای تعیین سرنوشت خود به مشارکت بیشتر و پیشی گرفتن از اقوام دیگر می‌پردازند و این تفاوت، امتیازی زیبا برای آذربایجان‌غربی و به ویژه ارومیه است.
وی اظهار داشت: رسانه‌های بیگانه برای وارونه جلوه دادن انتخابات ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند و منتظر زمانی هستند که پای صندوق‌های رای خالی از حضور مردم باشد اماآنچه اتفاق می‌افتد، برخلاف تصور آنان است.
وی به تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی اشاره کرد و گفت: در مناسبت‌های مختلف اعم از راهپیمایی ۲۲ بهمن یا انتخابات دوربین این رسانه‌ها به جای نشان دادن حضور پرشور ملت ایران، کوچه پس کوچه‌های دورافتاده شهرها را به تصویر می‌کشد.
محقق مسیحی: حضور در انتخابات نشانه بلوغ فکری یک ملت است
وی حضور در انتخابات را نشانه بلوغ بالای فکری یک ملت عنوان کرد و افزود: ملتی که صاحب بلوغ فکری بالایی باشد، بدون تردید نسبت به سرنوشت خود احساس وظیفه می‌کند  و به این باور می‌رسد اگر در انتخابات شرکت نکند، حقی از او ضایع می‌شود.
محقق ادیان و اقوام ادامه داد: در عوض هر رایی که به صندوق انداخته می‌شود بدون تردید در به راه افتادن یک واحد تولیدی و نجات یک کارخانه از ورشکستگی و توسعه یک شهر کمک بزرگی خواهد کرد.
وی به آیه‌ای از کتاب مقدس اشاره کرد و افزود: در کتاب مقدس هم تاکید شده‌است که «فکرها از طریق مشورت استوار می‌گردد» بنابراین هرچه قدر شرکت در انتخابات بیشتر باشد به همان اندازه دستاورد این مشارکت بهتر خواهد بود و ملت با انتخاب افراد اصلح و توانمند و پشتیبانی از آنان به بهتر شدن اوضاع کمک خواهند کرد.
«یوحنا» ادامه داد: دشمنان داخلی و خارجی و برخی گروه‌ها سعی در تحریم انتخابات دارند و باید گفت «حضور نیافتن در پای صندوق‌های رای گام برداشتن در مسیر خواسته‌های دشمنان است و زیبنده ملتی آگاه نیست».
وی حضور پرشور ملت در انتخابات را موجب دلگرمی نامزدهای انتخاباتی دانست و افزود: یک هموطن آشوری یا ارمنی هیچ‌وقت نمی‌خواهد سهم اندکی در انتخابات داشته باشد یا کمتر دیده شود.
یکی دیگر از هموطنان ارمنی و رییس سابق نمایندگی خلیفه‌گری کل ارامنه آذربایجان هم به ضرورت شرکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات یکی از بارزترین نمودهای دموکراسی و از حقوق شهروندی است.
«پایلاک ساهاک» اظهار داشت: شرکت در انتخابات امسال با توجه به برخی فضاسازی‌ها و سیاه‌نمایی‌های بدخواهان انقلاب از حساسیت خاصی برخوردار بوده و ضروری است ملت ایران از هر قوم و نژادی برای حضور پرشور در انتخابات آماده شود.
وی ادامه داد: صحنه انتخابات توسط دوربین‌های دشمنان رصد می‌شود و آرزوی بدخواهان این کشور عدم استقبال ملت ایران از انتخابات است بنابراین درایت و هوشیاری اقوام مختلف ایرانی و احساس مسوولیت آنان نسبت به سرنوشت خود، دشمنان را از رسیدن به آرزوی خود بازخواهد داشت.
هموطن ارمنی: تحریم انتخابات زمینه را برای فتنه‌افکنی هرچه بیشتر دشمنان انقلاب و کشور فراهم می‌کند
وی با اشاره به فضاسازی دشمنان مبنی بر تحریم انتخابات، گفت: رای ندادن و پای صندوق‌های رای نرفتن گرهی از مشکلات جامعه را نمی‌گشاید بلکه زمینه را برای فتنه‌افکنی هرچه بیشتر دشمنان انقلاب و کشور فراهم می‌کند.
وی افزود: رای دادن و در انتخابات شرکت کردن حق هر ایرانی است و ملت آگاه ایران نباید از حق خود گذشته و فریب دروغ‌پردازی‌های دشمنان را بخورند؛ بلکه بر این حقیقت واقف باشند که از طریق شرکت در انتخابات است که به حق خود می‌رسند و زمینه برای آبادانی هرچه بیشتر کشور فراهم می‌شود.
«ساهاک» با بیان اینکه ارامنه همواره دوشادوش برادران مسلمان خود در انقلاب و جنگ حرکت کرده‌اند، گفت: این بار نیز با حضور پرشور خود علاقه خود را به نظام ثابت خواهند کرد.
به گزارش ایرنا اقلیت‌های دینی آذربایجان‌غربی شامل آشوریان و ارامنه طی ۴۰ سال اخیر در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات حضور پررنگی داشته‌اند و هرکدام از آنها یک نماینده مجزا در مجلس شورای اسلامی دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.