سرهنگ سامان غنی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این میزان کالای قاچاق با انجام یک‌هزار و ۹۴۸ عملیات در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی کشف شده که نشان‌دهنده اهتمام جدی برای مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور است.

وی اضافه کرد: ماموران مبارزه با کالای قاچاق و ارز آذربایجان غربی طی سال جاری توانسته‌اند یک میلیون و ۶۶۳ هزار پاکت سیگار، ۷۴ هزار و ۲۱ ثوب لباس، ۱۱۹ هزار و ۷۶۸ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، ۲ میلیون و ۲۳۱ هزار لیتر فرآورده‌ نفتی، ۲ میلیون و ۱۰۳ هزار قلم داروی غیرمجاز، ۱۰۹ هزار و ۴۶۶ عدد قطعه یدکی خودرو، ۵۳ هزار و ۵۵۰ متر پارچه، چهار هزار و ۷۶۰ کیلوگرم چای، ۸۷ هزار و ۴۷۰ کیلوگرم برنج کشف و ضبط کنند.

وی بیان کرد: در این مدت همچنین ۶۵ هزار و ۸۷۲ دلار، بیش از یک‌هزار یورو، ۶ میلیون و ۱۳۷ هزار دینار عراقی، ۳۱۲ هزار و ۳۹۰ لیر ترکیه در آذربایجان‌غربی کشف شده‌است.

وی ادامه داد: در این رابطه، یک‌هزار و ۱۳ دستگاه انواع خودرو در آذربایجان‌غربی توقیف شده‌است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی از تشکیل ۳۳۰ فقره پرونده جرم اقتصادی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها نزدیک به ۶ هزار میلیارد ریال است.کشف ۶ هزار میلیارد ریال پرونده اقتصادی در آذربایجان‌غربی

غنی‌زاده اضافه کرد: در این رابطه ۳۳۷ نفر متهم مرد و ۱۰ متهم زن شناسایی و دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به کشف ۱۲۶ فقره پرونده زمین‌خواری به میزان ۹۰۵ هزار و ۴۸۶ مترمربع در استان طی سال جاری بیان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها به حدود ۶۳۵ میلیارد ریال می رسد که با کشف  آنها ۱۴۱ زمین‌خوار شناسایی و دستگیر شده‌است.

وی اظهار کرد: امسال همچنین ۳۱ فقره پرونده فرار مالیاتی به ارزش ریالی بالغ بر سه‌هزار و ۲۱۶ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال شناسایی شده و ۱۷ نفر تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.۲۲ پرونده اخلال در نظام اقتصادی در آذربایجان‌غربی تشکیل شده که ارزش آنها به بیش از ۱۶۰۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های پلیس، مقابله با اخلال در نظام اقتصادی است، ادامه داد: امسال ۲۲ پرونده در این زمینه در استان تشکیل شده که ارزش ریالی آنها افزون بر یک‌هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال بوده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: کشف ۱۸ فقره پرونده احتکار از جمله روغن خوراکی، دارو، روغن موتور، برنج، شکر و گندم نیز از جمله اقدامات این پلیس در استان بوده که در این باره ۱۸ نفر دستگیر شده است.

سرهنگ غنی‌زاده از تشکیل هفت فقره پرونده اختلاس به ارزش ریالی بالغ بر ۸۹ میلیارد و ۴۴۲ میلیون ریال در استان خبر داد و افزود: در این رابطه نیز ۲۰ متهم دستگیر و تحویل مقام قضایی شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری‌ها و بد اخلاقی‌های اجتماعی و کاهش تصادف‌ها از اولویت‌های پنج گانه انتظامی این استان در سال جاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.