حبیب‌الله شیوخی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هر ۲ محور از سمت تکاب باز است اما  محور دندی - تکاب از سمت زنجان و محور دوراهی ایران‌خواه از سمت دیواندره همچنان به علت کولاک شدید مسدود بوده و تردد در آنها ممنوع است.

وی بیان کرد: محور تکاب به دندی تا کیلومتر ۵۵  و محور تکاب به ایران‌خواه تا کیلومتر ۱۲ در حوالی روستای حیدرآباد بازگشایی شده و تردد امکان‌پذیر است اما به علت مسدود بودن این محورها در حوزه استحفاظی استان‌های زنجان و کردستان، آمد و شد خودروها در این محورها ممنوع اعلام شده است.

وی اظهار داشت: عملیات برف‌روبی و بازگشایی این محورها همچنان ادامه دارد اما به علت کولاک شدید در گردنه‌های سخت‌گذر امکان بازگشایی کامل جاده وجود ندارد.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب ادامه داد: رانندگان و شهروندان تا بازگشایی کامل محورهای تکاب - دندی و تکاب - دوراهی ایران‌خواه از تردد در آنها خودداری کرده و برای عزیمت به شهرهای استان‌های زنجان و کردستان از جمله دندی، سقز و دیواندره از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

شیوخی افزود: بارش برف به‌صورت پراکنده از صبح امروز، شنبه در تکاب آغاز شده است و با توجه به احتمال تداوم بارش و کولاک شدید در جاده رانندگان برای تردد ایمن و کم خطر به‌طور حتم از زنجیرچرخ استفاده کنند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در منطقه‌ای کوهستانی و سردسیر و با جاده‌های برف‌گیر و سخت‌گذر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و زمستان‌هایی پربارش، طولانی و طاقت‌فرسا دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.