حبیبالله شیوخی روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک به علت کولاک شدید تردد در این محورها امکان‌پذیر نیست و بسیاری از رانندگان برای عبور از گردنه مایین بلاغ تکاب با مشکل مواجه شده‌اند.

وی بیان کرد: راهداران و خودروهای برف‌روب اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب برای بازگشایی محور تکاب - شاهین‌دژ به این گردنه در ۳۵ کیلومتری این محور اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای دیواندره از تردد خودروها در محور ایران‌خواه به علت کولاک شدید و احتمال گرفتار شدن در برف و کولاک جلوگیری می‌کند.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب با بیان اینکه رانندگان و شهروندان از تردد شبانه در جاده‌های تکاب خودداری کنند، اظهار داشت: با توجه به بارش برف و احتمال تداوم کولاک تا بامداد فردا، تردد در جاده‌های تکاب به ویژه برای خودروهای سواری سخت خواهد بود و رانندگان باید موارد ایمنی و هشدارهای راهداری را جدی بگیرند.

«شیوخی»، استفاده از زنجیرچرخ در جاده‌های تکاب را ضروری دانست و اضافه کرد: مسافرانی که قصد عزیمت به شهرهای همحوار سقز و دیواندره را دارند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وی بیان کرد: محورهای روستایی علی آباد - نخوددره و عربشاه گروس تکاب نیز به علت کولاک شدید مسدود شده‌است.

تکاب از شهرهای سردسیر و کوهستانی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و جاده‌هایی برف‌گیر و سخت‌گذر دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.