حبیب‌الله شیوخی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کولاک شدید از عصر امروز گردنه‌های سخت‌گذر محور تکاب - دوراهی ایرانخواه را مسدود کرده است از این رو لازم است رانندگان از تردد شبانه در این محور خودداری کنند.

وی با بیان اینکه اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دیواندره از عبور و مرور خودروها از این محور برای جلوگیری از گرفتار شدن در کولاک ممانعت کرده است اظهار داشت: محور روستایی علی‌آباد - نخوددره تکاب نیز که به‌عنوان مسیر جایگزین محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه استفاده می‌شد نیز بر اثر کولاک شدید مسدود است.

وی ادامه داد: شهروندان و مسافرانی که قصد عزیمت به شهرهای سقز و دیواندره را دارند از تردد در محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه خودداری کرده و از مسیرهای دیگر از جمله جاده تکاب - شاهین‌دژ و تکاب - بیجار استفاده کنند.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب اضافه کرد: راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این شهرستان در حال حاضر در آماده‌باش کامل هستند و درصورت نیاز برای بازگشایی و برف‌روبی جاده‌ها اعزام خواهند شد.

«شیوخی»، گفت: رانندگان خودروها و وسایل نقلیه تا سه روز آینده برای تردد در جاده‌های منتهی به تکاب به طورحتم از زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی استفاده کرده و سوخت کافی به‌همراه داشته‌باشند.

محور تکاب - دوراهی ایران‌خواه مسیر ارتباطی تکاب در استان آذربایجان‌غربی به شهرستان‌های «سقز» و «دیواندره» در استان کردستان است که نقش‌ مهمی در حمل‌ و نقل کالا و مسافر برعهده‌ دارد.

تکاب در جنوب آذربایجان‌غربی و دیواندره در استان کردستان، در فاصله ۶۵ کیلومتری از هم واقع شده‌ و محور دوراهی ایرانخواه راه دسترسی این ۲ شهرستان است که دارای گردنه‌های سخت‌گذر بوده و در فصل‌ سرما و یخبندان همواره برف‌گیر و کولاکی است.

ورود سامانه بارشی از غرب کشور به آذربایجان‌غربی از پنجشنبه هفته گذشته تاکنون موجب بارش برف در بیشتر شهرهای این استان شده که ضمن خوشحالی مردم موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.