«محمود زمانی» روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری و کشاورزی روستای «یولقون‌آغاج» تکاب اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها بسیاری از شاخص‌های عمرانی، اقتصادی و زیربنایی تکاب ارتقا یافت و شهروندان و روستاییان از مزایای آنها برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی روستاییان تکاب از نعمت آب، برق، گاز و تلفن و آسفالت جاده‌ها و فضاهای آموزشی و مدارس از دستاوردهای انقلاب اسلامی در منطقه است، افزود: در طرح‌های افتتاح شده دهه فجر امسال در این شهرستان به ایجاد اشتغال نیز توجه شده و با پرداخت تسهیلات و مشارکت بخش خصوصی به میزان ۲۵ میلیارد ریال برای ۲۴ نفر زمینه شغل پایدار فراهم شده‌است.

وی ادامه داد: افتتاح بازارچه دائمی بانوان یکی از مهمترین اقداماتی بود که با استفاده از ۲ میلیارد ریال اعتبار دولتی احداث و در آن ۱۸ نفر از بانوان کارآفرین و سرپرستان خانوار صاحب شغل شدند.

فرماندار تکاب بااشاره به اینکه تصفیه‌خانه روستای «چوپلو» از طرح‌های مهم و قابل افتخار و گام بزرگی برای توسعه روستایی است که برای آن ۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات دولتی هزینه شده‌است، اضافه کرد: امسال ۴۰ کیلومتر از جاده‌های بین شهری و روستایی تکاب مناسب سازی و آسفالت شد که در هفته دولت و دهه فجر به بهره برداری رسید.

«زمانی» افتتاح ۲ طرح بهداشتی در روستاهای دورباش و آلوچالو با ۲۰ میلیارد ریال هزینه را از گام‌های مهم دولت برای توسعه خدمات سلامت در تکاب برشمرد و بیان کرد: شهرداری تکاب نیز طرح‌های توسعه‌ای مناسبی به میزان ۶۰ میلیارد ریال در مناطق مختلف شهر اجرا کرده که در چند روز گذشته به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در دهه فجر امسال بیش‌ از هزار میلیارد ریال طرح از جمله گازرسانی به ۲۰ روستای محور مایین‌بلاغ، شبکه آبیاری سد ساروق و چند طرح مدرسه‌سازی کلنگ‌زنی شد.

وی اظهار داشت: پیگیری اجرای طرح فاضلاب شهری، آسفالت جاده‌ها از جمله ۳۰ کیلومتر محور تکاب - یاسوکند - زنجان و تخصیص سهم تکاب از ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به شهرستان از مهمترین برنامه‌های آتی برای توسعه تکاب به شمار می‌رود.

زمانی گفت: در زمینه تحقق سهم شهرستان از منابع مربوط به اعتبارات قانون مربوط به ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن اقدامات خوبی انجام شده که به زودی به سرانجام خواهد رسید که در این زمینه از توجه، تلاش‌ها و پیگیری‌های استاندار آذربایجان‌غربی باید قدردانی کرد.

در دهمین روز دهه فجر امسال، یک واحد اقامتگاه بوم‌گردی در فضایی به مساحت ۲۲۰ مترمربع در چهار اطاق و با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در روستای گردشگری یولقون‌آغاج بخش مرکزی تکاب با حضور فرماندار و جمعی ازمسئولان افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این طرح گردشگری تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی تکاب به هفت واحد رسید و چهار واحد دیگر نیز در مناطق روستایی و در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان در حال احداث است.

همچنین امروز، دوشنبه پنج طرح آبیاری تحت فشار در سطح هفت هکتار اراضی کشاورزی تکاب در روستاهای بدرلو، دلدلبلاغی، کوتان، چوپلو و احمدآباد علیا با ۱۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید.

تکاب ازشهرهای کم‌برخوردار جنوب آذربایجان‌غربی است که از سوی وزارت کشور به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان پایلوت(هدف و آزمون) اجرای طرح های توسعه‌ای جهت رفع محرومیت انتخاب شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.