فاروق سخنور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طی گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت این شهرستان در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه در نزدیکی روستای «داشخانه»، یک نفر متخلف قبل از اقدام به شکار شناسایی شد. 

وی ادامه داد: در این عملیات شکارچی متخلف به مامور یگان حفاظت محیط مهاباد که در حین انجام وظیفه بود توهین و تمرد کرده بود و بر همین اساس این اداره از شکارچی متخلف شکایت و ادعای حیثیت کرد.

سخنور اضافه کرد: مراجع قضایی هم با بررسی موضوع و اطمینان از اقدام صورت گرفته، حکم بر محکومیت متهم به تحمل یکسال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری از بابت اتهام به توهین و تمرد کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اظهار داشت: هم‌اکنون چهار محیط‌بان، وظیفه حفاظت از محیط زیست این شهرستان را برعهده دارند که با توجه به گشت‌های روزانه آنان در تالاب‌ها و اراضی ملی این شهرستان احتمال درگیری با متخلفان وجود دارد.

وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده‌است.

تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی است و همین امر باعث شده تا همه‌ساله شمار زیادی شکارچی غیرمجاز در سطح زیستگاه‌ها و تالاب‌های این شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.