علیرضا اشرف‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برف و کولاک شدید در ارتفاعات و نقاط کوهستانی در این شهرستان به ویژه در بخش «باروق» این شهرستان که از چند روز گذشته آغاز شده، همچنان ادامه دارد مشکلاتی را در رفت و آمد در روستاهای این مناطق به وجود آورده‌است.

وی اضافه کرد: بر اثر کولاک شدید راه ارتباطی ۴۰ روستای کوهستانی بخش باروق و همچنین بخش‌هایی از محور میاندوآب - میانه (سرچم) بسته شده بود که با تلاش راهداران مسیر ۲۰ روستا بازگشایی شد و تلاش برای بازگشایی راه‌ها بقیه روستاها نیز همچنان ادامه دارد.

وی افزود: راهداران مستقر در راهدارخانه‌های واقع در این بخش شامل «قوروقچی»، «نختالو»و «اوزان» از ساعت‌های اولیه شروع بارش برف و کولاک تاکنون همچنان در حال برفروبی و بازگشایی مسیرهای مسدود شده هستند.

وی با بیان اینکه همچنین جریان برق در بخش‌هایی از این مناطق قطع شده و ماموران اداره برق در حال برطرف کردن قطعی جریان برق هستند، اظهار داشت: راه روستاهای «توپ‌آغاج»، «آللی»، «گوللی» و همچنین محور «اربط»، «اورتادره» و «قورودره» از جمله محورهای بسته شده این شهرستان است.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میاندوآب اضافه کرد: مردم و اهالی روستاهای بخش باروق ضمن اجتناب از ترددهای غیرضروری در صورت تردد در این مناطق به طور حتم تجهیزات زمستانی به‌ویژه زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

بخش باروق میاندوآب با ۷۲ روستا و ۲۴ هزار نفر جمعیت در یک منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده است که در فصول مختلف سال شرایط آب‌ و هوایی متفاوتی نسبت به مناطق دیگر  شهرستان میاندوآب دارد.

با ورود یک سامانه بارشی به آذربایجان‌غربی بیشتر نقاط استان از روز شنبه شاهد بارش برف و کولاک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.