امین رستم‌زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی سال جاری در درمانگاه دیابت ارومیه، ۵۰۰ مورد ترمیم زخم و خدمات پرستاری انجام و یک‌هزار معاینه تخصصی ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه درمانگاه تخصصی جهاد دانشگاهی ارومیه تنها درمانگاه تخصصی در خصوص ترمیم زخم و دیابت در آذربایجان‌غربی است، بیان کرد: خدمات کنترل تشخیص تا درمان دیابت‌، ارائه خدمات تخصصی ترمیم زخم بیماران دیابتی با روش‌های نوین و پیشرفته، استفاده از پزشکان متخصص و متعهد در درمانگاه، استفاده از کادر متعهد و مجرب زخم کار در این مراکز ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: هزینه‌های درمانی مراکز جهاد دانشگاهی نسبت به سایر مراکز کمتر و کیفیت ارائه خدمات درمانی در آن بیشتر است.

وی با اعلام اینکه مرکز تخصصی ترمیم زخم جهاددانشگاهی ارومیه به قطب درمانی منطقه در این حوزه تبدیل می‌شود، ادامه داد: طی ۲ هفته آینده، تجهیزاتی برای درمانگاه دیابت افزوده خواهد شد که مرکز را از بعد درمانی در حوزه ترمیم تخصصی زخم و دیابت به یک مرکز مجهز و پیشرفته تبدیل می‌کند.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه دیابت جزء پرهزینه‌ترین بیماری‌هاست، گفت: رویکرد این نهاد، پیشگیری، کنترل و درمان است و براساس رسالت جهادی و تخصصی وارد حوزه درمان و ترمیم زخم پای دیابتی به‌صورت علمی شده ایم.

وی از ارائه مشاوره تغذیه‌ای در این مرکز نیز خبر داد و بیان کرد: خدمات مشاوره تغذیه برای بیماران دیابتی در روزهای پنج‌شنبه به‌ صورت رایگان در این مرکز تخصصی ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین طرح‌های رایگان تست قند خون و فشار خون غربال‌گری در روزهای پنج‌شنبه در این مرکز صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، براساس غربالگری‌های به‌عمل آمده حدود ۵۰ درصد مردم مبتلا به دیابت در استان از بیماری خود بی‌خبرند که براساس میانگین کشوری درصد ابتلا به دیابت در استان ۱۷ دهم درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.