به گزارش ایرنا، این طرح‌ها شامل یک واحد تولیدی لباس بیمارستانی و ساختمان آتش نشانی روستای «خانقاه» این شهرستان است که در مجموع با هزینه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کارگاه تولید لباس بیمارستانی با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و ظرفیت تولید روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ دست لباس پنج‌تکه راه‌اندازی شده‌است.

محمد جهین ادامه داد: با افتتاح این طرح برای ۲۱ نفر از بانوان این شهرستان فرصت اشتغال‌ به وجود آمده که اغلب آنان سرپرست خانوار هستند.

وی با بیان اینکه سالانه ۵۰۰ هزار دست لباس در این کارگاه تولید و روانه بازار خواهد شد، اضافه کرد: امکان صادرات تولیدات این کارگاه به خارج از کشور نیز فراهم شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که بیشتر محصول تولیدی این واحد به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر شود.

وی با بیان اینکه این طرح جزء پروژه‌هایی است که با سرمایه‌گذاری کم، اشتغال‌زایی مناسبی را ایجاد کرده است، گفت: فاز دوم و توسعه این کارگاه نیز برای سال آینده پیش‌بینی شده که در صورت بهره‌برداری از آن، نفرات مشغول به کار تا ۱۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

بخشدار بخش مرکزی مهاباد نیز در آیین افتتاح ساختمان آتش‌نشانی روستای «خانقاه» این شهرستان گفت: این ساختمان با ۱۲۹ مترمربع مساحت و هزینه ۲ میلیارد ریالی احداث و تحویل دهیاری این روستا شده‌است.

سلیمان پاکزاد با بیان اینکه روستای «خانقاه» بزرگترین روستای مهاباد است، اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۶ هزار نفر جمعیت در این روستا زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: آشیانه آتش‌نشانی روستای «خانقاه» با وجود تکمیل شدن هنوز ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی ندارد که امیدواریم در سال آینده با تامین اعتبار و جذب نیرو این آتش‌نشانی نیز راه اندازی شود.

دهه فجر امسال ۶۱ طرح در زمینه‌های مختلف عمرانی و خدماتی با ۶۱۰ میلیارد ریال در شهرستان مهاباد افتتاح و کلنگ‌زنی خواهند شد.

برنامه‌های چهملین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز ۱۲ بهمن‌ماه جاری همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز با شور و نشاط خاصی آغاز شده است.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در طول چهل سال گذشته همواره مورد هجمه دشمنان اسلام و استکبار جهانی بوده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.