به گزارش ایرنا، برای ساخت این پردیس، سینمای قدیمی آزادی تخریب می شود تا جای خود را به یک پردیس سینمایی با هشت سالن مجهز بدهد؛ قرار است که این سالن در شهریور سال آینده به بهره‌برداری برسد.

رییس حوزه هنری آذربایجان‌غربی در این آیین گفت: این پردیس سینمایی توسط سازمان سینمایی حوزه، موسسه بهمن سبز و با استفاه از اعتبار استانی احداث خواهد شد.

احد هوشمند افزود: پردیس سینما آزادی ارومیه دارای یک سالن اصلی مجهز به سیستم صوتی پیشرفته خواهد بود و بقیه سالن‌ها با سیستم صوتی استریو به نمایش فیلم‌های روز دنیا خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی‌های مهم این پردیس، وجود سالن سینمای ویژه برای کودکان خواهد بود که برای نخستین بار در سطح استان و شمال‌غرب کشور در این مکان دایر خواهد شد.

همچنین امروز با حضور استاندار آذربایجان‌غربی، سینما ایران ارومیه بازگشایی شد.

این سینما به عنوان کوچکترین سینمای فعال شهر ارومیه از آبان امسال جهت احیای سالن اصلی و احداث سالن ویژه با ظرفیت محدود، بسته شده بود؛ برای بازسازی این سینما ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

با بازگشایی این سینما، از امروز همزمان با سراسر کشور فیلم‌های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر اکران می‌شود.

سینما ایران ارومیه در سال ۱۳۳۰ شمسی ساخته شد و از قدیمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین سینماهای ارومیه بوده و امروز با ۲ سالن مجهز به سیستم‌های صوتی و تصویری دیجیتال و فضایی مدرن با ظرفیت ۳۸۳ نفر در سالن اصلی، ۱۹۲ نفر در بالکن و ۳۸ نفر در سالن ویژه پذیرای علاقه‌مندان سینماست.

به گزارش ایرنا در آذربایجان‌غربی ۲۳ سینما با ۲ هزار و ۹۲۰ صندلی وجود دارد که از این تعداد تنها پنج سینما فعال است که سه مورد از آنها در مرکز استان واقع شده و ۲ سینمای دیگر نیز در شهرستان‌های خوی و تکاب در حال فعالیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.