اکبر محمدیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰ درصد از مساحت تالاب سولدوز و کل سطح تالاب‌های درگه سنگی و حسنلو طبق مشاهده کارشناسان محیط زیست با یخ‌زدگی مواجه شده‌است.

وی با اشاره به اینکه افزایش سرمای هوا، برنامه‌ریزی برای تامین غذای پرندگان را ضروری کرده‌است، اظهار کرد: پرندگان بومی و مهاجر در فصل زمستان با مشکل مواجه و تامین غذای آنها به یکی از دغدغه‌های دوستداران محیط زیست تبدیل می‌شود که اقدامات لازم برای حل این مشکل انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت خوب تشکل‌های محیط زیستی در نقده بیان کرد : در طول فصل زمستان امسال نیز نظیر سال‌های گذشته، چهار تشکل محیط زیستی، اقدام به دانه‌پاشی کرده‌اند که این اقدام به کوهستان‌های منطقه برای تغذیه حیوانات وحشی نیز تعمیم یافته‌است.

نقده با ۱۷ تالاب فصلی، نیم‌فصلی و دائمی پناهگاه مناسبی برای حیوانات وحشی محسوب می‌شود؛ از این میان، پنج تالاب در قالب سه سایت در کنوانسیون رامسر به عنوان زیستگاه جهانی شناخته می‌شود.

تالاب‌های بین الملل‌ و فصلی نقده با پوشش گیاهی و نیزاری و شرایط مساعد زیست محیطی، همواره به عنوان یکی از مراکز مهم مهاجرت، تخمگذاری و جوجه آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در جهان به شمار می‌رود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.