به گزارش ایرنا، اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و کلنگ‌زنی برای بهره‌مندی شهرها و روستاها از خدمات گوناگون، از جمله مهمترین رسالت دولت‌ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این مهم طی سال‌های اخیر با اهتمام دولت تدبیر و امید به خوبی محقق شده که افتتاح و آغاز عملیات عمرانی طرح‌های مختلف با محوریت مناطق محروم نشان‌دهنده این همت والاست.

همزمان با سومین روز دهه فجر امسال، طرح‌های عمرانی مختلفی در شهرهای میاندوآب، خوی، ماکو، منطقه آزاد ماکو، شوط و پلدشت به بهره برداری رسید و طرح‌های دیگری نیز کلنگ‌زنی شد.

از جمله مهمترین اخبار این روز، سفر یکروزه استاندار آذربایجان‌غربی به چالدران و خوی بود که طرح‌های مهمی در این سفر کلنگ‌زنی شد.

گازرسانی به ۲۹ روستای دورافتاده و سخت‌گذر محور «شادلوی» چالدران با ۱۳۵ میلیارد ریال اعتبار یکی از این طرح‌ها بود.

برای اجرای این پروژه، ۹۲ هزار و ۷۶۰ متر شبکه‌گذاری صورت می‌گیرد و در قالب آن، یک‌هزار و ۲۵۹ انشعاب نصب خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی سامانه فاضلاب شهری چالدران با پیش‌بینی اعتبار  ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر طرحی بود که کلنگ آن با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی بر زمین زده شد.

این طرح شامل ۷۱ کیلومتر شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی و حدود سه کیلومتر خط انتقال است؛ تصفیه‌خانه مربوط به این سامانه نیز با ظرفیت چهار هزار و ۱۹۲ مترمکعب در شبانه‌روز احداث می‌شود و برای افق ۱۴۲۵ با ۳۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده‌است.

طرح گازرسانی به شهر زرآباد شهرستان خوی نیز با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی کلنگ‌زنی شد.

این پروژه برای گازرسانی به ۲ شهر چالدران و زرآباد خوی آغاز شده و اعتبار درنظرگرفته شده برای آن، ۴۰۰ میلیارد ریال است.

با اجرای این طرح ۶ هزار و ۸۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود.

۹ طرح عمرانی، آموزشی و خدماتی در سومین روز از دهه مبارک فجر امسال با حضور مسوولان در بخش مرحمت‌آباد میاندوآب به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل ۶ پروژه برق‌رسانی در شهر چهاربرج و میاندوآب، طرح عمران شهری در چهاربرج و تحویل ۲ باب مسکن مددجویی کمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ برای احداث این پروژها ۶ میلیارد ریال از منابع داخلی و استانی هزینه شده‌است.

۱۱ طرح برق‌رسانی نیز همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر در خوی به بهره‌برداری رسید.

اصلاح و بهینه‌سازی شبکه هوایی روستای پیرکندی، توسعه فیدرهای شهرک ولیعصر، تکمیل و تجهیز ساختمان برق ولیعصر، احداث پست‌های هوایی در نقاط مختلف شهر خوی، نصب چراغ‌های برق از جمله این طرح‌هاست؛ برای افتتاح این طرح‌ها ۱۶ میلیارد ریال هزینه شده است.

همزمان با سومین روز دهه فجر امسال، ۱۴ روستای شهرستان ماکو نیز با ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه از نعمت گاز طبیعی برخوردار شد؛ برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری صورت گرفته‌است.

علاوه بر آن، سه طرح تولیدی، بهداشتی و خدماتی همزمان با سومین روز از دهه فجر امسال با حضور مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در شهرهای مختلف این منطقه به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل مدارس مروج سلامت در ماکو، شوط و پلدشت، طرح‌هادی روستای قره ایاق، آسفالت روستایی و واحد تولیدی پلاستیک در شوط است.

برای اجرای این طرح‌ها نیز افزون بر ۵۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

در سومین روز دهه فجر امسال، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی نیز میهمان مردم و مسوولان پلدشت بود.

در این سفر طرح گازرسانی به روستاهای بخش ارس و بهره‌برداری از محور پلدشت - مرگنلر به طول ۲ کیلومتر با ۱۱۰ میلیارد ریال هزینه به بهره‌برداری رسید.

در این روز همچنین فاز اول پالایشگاه فرآورده‌های نفتی ماکو با سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی و اشتغالزایی ۱۷۰ نفر کلنگ‌زنی شد؛ اعتبار اجرای این طرح یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که در فاز اول، قیر و در فاز دوم، بنزین، گازوییل و نفت کوره تولید می‌کند.

به گفته مسوولان طی دهه‌فجر امسال ۴۶۷ برنامه فرهنگی اجرا، ۵۳۹ طرح افتتاح و ۵۵ طرح کلنگ‌زنی می‌شود؛  رویکرد اصلی در اجرای این طرح‌ها تقویت امید و ایجاد نشاط در بین مردم است که می‌تواند موتور محرکی برای ادامه راه پرافتخار ایران اسلامی در گام دوم انقلاب باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.