سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح‌ها شامل سالن مشترک هیات ووشو و تنیس‌روی‌میز میاندوآب، زمین چمن مصنوعی شهرستان ماکو و سالن ورزشی بخش سرو در ارومیه است.

کیومرث ایراندوست با بیان اینکه هم‌اکنون ۷۷ پروژه ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان در حال احداث است، گفت: در دهه مبارک فجر امسال همچنین سالن‌ و طرح‌های ورزشی که توسط بخش خصوصی در شهرهای میاندوآب، پیرانشهر، بوکان، مهاباد، خوی و ارومیه نیز احداث شده‌است به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: علاوه‌ بر این ۲ طرح شامل سالن ورزشی در روستای «قولنجی» ارومیه و «چرس» در چایپاره و یک باب سالن ورزشی طبقاتی در میاندوآب کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اضافه کرد: سرانه ورزشی در استان هم‌اکنون ۵۸ سانتی‌متر مربع است که با افتتاح این طرح‌ها در دهه فجر به ۶۵ سانتی‌متر مربع خواهد رسید.

وی استانداردهای بین‌المللی سرانه ورزشی را ۲ مترمربع و در ایران یک مترمربع عنوان کرد و افزود: آذربایجان‌غربی از این حیث هم‌اکنون جزو ۱۵ استان متوسط کشور است.

 سرانه ورزشی در سالن‌های سرپوشیده آذربایجان غربی ۱۵ سانتی‌متر و در سالن‌های روباز ۴۳ سانتی‌متر است که در مجموع به ۵۸ سانتی‌متر می‌رسد.

از ۳۹۳ مکان ورزشی متعلق به اداره‌کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، ۱۲۶ مکان ورزشی در روستاها و ۲۶۷ مکان ورزشی در مناطق شهری واقع است.

در مجموع ۶۴۱ مکان ورزشی و ۵۹۶ باشگاه خصوصی در سطح آذربایجان‌غربی وجود دارد که مردم در آنها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.

برنامه‌های چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از روز شنبه ۱۲ بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان‌غربی نیز آغاز می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.