عبدالله چمن گلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طی این ایام همچنین 6 طرح دیگر که به طور عمده شامل زمین های روباز فوتبال است نیز با 50 میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی می شود.
وی بیان کرد: 15 طرح ورزشی دیگر نیز که به علت برودت هوا و بارندگی یا به دلایلی در سال های گذشته بهره برداری از آنها به تاخیر افتاده بود در اسفند سال جاری و فروردین ماه سال آینده به بهره برداری می رسد که استادیوم 10 هزار نفری ارومیه، سالن های پنج هزار نفری سلماس، مهاباد و خوی از جمله آنهاست.
وی افزود: بهره برداری از این طرح ها به نوعی انقلاب عمرانی در رابطه با زیرساخت های ورزشی استان است که با نگاه ویژه وزارت ورزش و جوانان، دولت و استاندار آذربایجان غربی صورت گرفته است.
وی اضافه کرد: چنانچه بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری در حوزه ورزش استان و زیرساخت های آن داشته باشد، آمادگی خود را برای هرگونه حمایت اعلام می کنیم.
چمن گلی گفت: در سطح استان 72 لیگ ورزشی در رشته های مختلف در قالب لیگ های برتر، دسته یک و غیره در حال فعالیت است و بخش خصوصی از آنها حمایت می کند.
وی با بیان اینکه 167 ورزشکار در آذربایجان غربی به اردوهای تیم های ملی به صورت انفرادی و تیمی دعوت شده اند، افزود: این ورزشکاران در رشته های ورزشی کشتی، والیبال، بوکس، رزمی، وزنه برداری و چند رشته دیگر به تیم ملی دعوت شده اند.

** کمبود زمین در سردشت مشکلی برای تامین زیرساخت های ورزشی است
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه کمبود زمین در سردشت مشکلی برای تامین زیرساخت های ورزشی است، گفت: طی 2 سال گذشته احداث پنج سالن ورزشی، حصارکشی اماکن و تعمیرات با حدود 105 میلیارد ریال هزینه در این شهرستان اجرا شده است.
چمن گلی افزود: سردشت با سرانه فضای ورزشی 29 سانتی متر، با میانگین سرانه فضای ورزشی استان حدود 32 سانتی متر فاصله دارد و جبران این عقب ماندگی در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی برای تامین زیرساخت های ورزشی این شهرستان کمبود زمین است و این محدودیت در برخی مواقع انجام طرح ها را با سختی روبه رو می کند.
وی اضافه کرد: بودجه ای که به سختی جذب استان شده سعی می شود با نگاهی عدالت محور در سایر شهرهای عقب مانده تر از لحاظ سرانه فضای ورزشی تخصیص پیدا کند اما متاسفانه در شهرستان هایی همچون سردشت که با کمبود زمین مواجه هستیم اجرای بسیاری از آنها با تاخیر مواجه است.
وی از مسوولان شهرستانی و خیران ورزشی خواست برای توزیع عادلانه امکانات استانی چنانچه فرصتی برای تامین زیرساخت های شهرستانی فراهم شد برای کاهش این عقب ماندگی در سرانه فضای ورزشی با تامین زمین مناسب در جذب آن اقدام کنند.
به گزارش ایرنا بیش از پنج هزار ورزشکار در سردشت وجود دارد که از این تعداد چهار هزار و 230 نفر بیمه شده هستند.
اگرچه بیش از 33 هیات ورزشی در سردشت وجود دارد، بسیاری از آنان به علت نبود زیرساخت های لازم غیرفعال است.
7562/6185/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.